Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
08-02-10, 00:27 #1
Lommelegen.no om Armour Thyroid
1. Armour Thyroid av Brynjulf Barexstein, allmennlege
2. Armour Thyroid for hypotyreose av Geir Hølleland, endokrinolog
Comments?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-02-10, 01:42 #2
Sv: Lommelegen.no om Armour Thyroid
Begge legene er både positive og negative på en gang? I alle fall slik jeg forstår det... Hmm.. redd for å tråkke midt i grøten? Reagerte på "guru" uttalelsen.. om det er tilfelle at alle leger her i landet følger i fotsporene til de som er fremst i rekken faglig sett, så håper jeg at de kan begynne å sette de fremste i køen i kategorier.. Det hjelper lite hva en lege med all verdens gode papirer sier om f.eks kreftbehandling om han virkelig ikke har satt seg inn i dybden på tema. Skal man følge i fotsporene til andre, så for guds skyld følg i fotsporene til en annerkjent ekspert innenfor sitt felt!
-
08-02-10, 12:42 #3
Jeg finner kun EN positiv ting i begge innlegga, og det er at endokrinologen sier at han ikke er negativt innstilt til tyroider, men så feiler han jo når det bl.a.kommer til TSH da (jrf.AKER).
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
08-02-10, 21:23 #4
La merke til følgende uttalelse av Dr. Brynjulf Barexstein: 'Mao. hvis ikke Levaxin virker (og du må være dosert slik at TSH er mellom 1 og 2, sjekk dette!), så er det ingen grunn til å tenke at Armour kan hjelpe heller.' Skremmende påstand, at dersom Levaxin ikke hjelper så vil ikke Armour hjelpe heller.
-
08-02-10, 23:12 #5
Er det sant at det ikke er vits hvis man ikke har bedring med levaxin? Det virker som vitnemål i dette forumet sier noe annet.
-
09-02-10, 10:53 #6
Ihvertfall ikke i mitt tilfelle !
Jeg gikk 16år på levaxin. Behandleren så hele tiden at livet mitt forverret seg og overhørte min anmodning om å få prøve noe annet - hvis det finnes, som jeg sa. Armour snudde hele livet for meg.
På grunn av tullinger og måten legenes hakkelov fungerer. Er sikker på at de hadde like tullete utsagn som d'nevnte herrer er mester for.
Altså : når det ene ikke virker, så ikke prøv det andre. Det er helt sikkert ikke noe vits i.......... Det er jo det rene idioti dette !
Hvis denne mangel på logikk er fremherskende i herrenes fellesskap forstår jeg jo hvorfor det er som det er.
Jeg har jo fra høyeste hold i HELFO at de godkjenner tyroider på blå resept hvis de er utskrevet av spesialist. Han jeg snakket med sa også at de har flere som får dette på blått.
Altså er det ikke bare tullinger der ute.
Men hvor er de fornuftige ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-02-10, 11:07 #7
-
09-02-10, 12:03 #8
Jeg har også mailet dem (se en annen post her) - for lenge siden, og arogantismen gjenspeiles der.
De svarer ikke.
Tullingene altså.
Hvis noen har adresser til fornuftige endokronologer, så er det sikkert mange som vil hjelpes av en slik.
Private kan man jo bare gå til (antar jeg) offentlige må henvises av fastlege.
Hei.
Jeg leste din kommentar til kvinne, 63 på lommelegen. http://www.lommelegen.no/831823/armour-thyroid
Jeg har selv gått på Levaxin i 16 år, til jeg i mai-04 byttet til Armour Thyroid.
Og jeg har registreret forskjellen i livskvalitet som MEGET påtagelig.
Og det har MANGE andre også gjort.
Så påtagelig er forskjellen at jeg ikke vil nøle med å karakterisere de 16år på Levaxin som feilbehandling !
Jeg reagerer meget sterkt på din skråsikkerhet. Den er ikke vitenskapelig basert !
Det finnes - DESSVERRE - ikke utført gode studier Levaxin/Tyroid, så dette kan du ikke uttale deg slik om !
Men......så er det kanskje ikke så mye å besvare heller
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid dosering..
Av Månelys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 07-02-09, 19:46 -
artikkel lommelegen om benskjørhet&levaxin
Av isa1 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 23-12-07, 10:02 -
Armour Thyroid
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 27-08-06, 23:17 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12
Svar med sitat

Bokmerker