Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Threaded View

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    19

Standard Vært hos legen idag...

Da har jeg vært hos legen idag.

Med kolestrol på 7,5 (etter å ha holdt opp med statiner i 2 måneder, økt fra litt over 4).

Vært helt elendig siden jeg kom fra 4 ukers ferie i USA. Burde kanskje tatt hintet, var utslitt da jeg dro på ferie, og bare gledet meg til fri. Hadde det ganske bra de 4 ukene, fikk jo sovet ut litt da. Men turen hjem slo meg helt ut, trodde jeg hadde jetlag de luxe, var helt ødelagt de to første ukene etter ferie, men tok jeg hintet-neeeei

Så har det gått slag i slag, jobben tar så mye av tiden, at ukene bare fyker av gårde, og plutselig har det vært helg igjen, og da: SOOVE! Og sånn har nu dagan gått....

Julen gikk med til å sove. Januar har gått i ett, masse overtid, masse å gjøre. Men når jeg tenker over det, har jeg fått mer enn et par ting å holde orden på, samtidig, så stopper hodet opp. Og sånn rundt kl 13, 14, har jeg bare lyst til å gå å finne meg en bortgjemt plass å sove på. Og det kan man jo ikke...
    Heldigvis jobber jeg sammen med mannen min, så jeg har kunent sitte på, ellers hadde gått dårlig.

Vi drar før 07, og er hjemme etter 18. Da jeg får laget middag, og vasket en maskin klær, er det tomt for all energi. Hadde jeg ikke hatt familie, så hadde det ikke blitt noen middag, og hadde jeg ikke hatt flinke barn og mann, så hadde huset forfalt, de vasker og rydder, og ingen sier noe på at jeg er i sånn forfatning. Men de er vel vant til det

Men så til legetimen idag.

Prøvene er bittelitt feil, B12 111, Anti TPO 108, Tsh5, kolestrol 7,5. Sier legen.

Jaha, bittelitt, men kan du forklare meg hvorfor jeg er sååå sliten da, om det ikek har noe å si, de resultatene på prøvene?

Nja, du kan med forsiktighet ta litt TrioB, og så ser vi an i to uker, før vi tar nye prøver. Ok??

Men kan du forklare at kolestrolet har gått opp, og som stoffskiftet har blitt verre? Kan det ikke ha sammenheng?

Kolestrol påvirkes ikke av stoffskiftet, men stoffskifte kan påvirkes bittelitt av kolestrolet. Sier legen.

Jeg sier til han at nå må jeg be om en sykemelding, jeg klarer ikke å gå på jobb hver dag, jeg MÅ få hvile litt. Da så han på meg, og spurte hvorfor?

FORDI JEG ER HELT UTSLITT, JEG HAR IKKE NOE LIV SÅNN DET ER NÅ!

Hvor mye kan du klare å jobbe da?

Tre dager, kanskje? Jeg må bare få hvile litt...

Så sier han da mens han skriver motvillig 40 prosent sykemelding ut denne måneden, det er det lave blodtrykket ditt som gjør at du er så trøtt...

Det har jeg ikke hørt før. Men blodtrykket mitt er veldig lavt, rundt 75 over 50.

Men dette skal ikke justeres med medisin, da det vistnok er mer bivirkninger enn hjelp i. Og så lenge jeg ikke svimer av, bare nesten, så er det vel bra har jeg trodd. Jeg bare passer på å drikke masse. Og på natta sier kroppen ifra sjøl, jeg våkner og kan drikke borti 5 til 10 dl i løpet av natta. (Har en alvorlig nattesvette, og bader om natta, så jeg ser det i sammenheng med at jeg må fylle på med væske..)

Jeg ble iallefall ikke klokere, men fikk nå iallefall 40 prosent sykemelding, og time igjen den 18, for å sjekke nye prøver (tok ikke oen idag, da disse bare var 3 uker gamle).

Men jeg lurer på, - har fått med meg skjema for blodprøver jeg skal ta da.... Og der mangler det mange kryss, i forhold til hva flere hjelpsomme her inne har anbefalt meg. SÅ jeg lurer på om jeg skal sette på de kryssa sjøl (halvvis alvor, halvveis spøk). Disse prøvene er krysset av for:

Hemoglobin
    Diff.
    Natrium
    Kalium
    Kreatinin
    GT (Gin&Tonic? )
    ASAT
    ALAT
    LD
    Pankreasamylase
    Jern
    B12
    T4
    TSH
    Kolestrol
    Triglyserider
    HDL Kolestrol
    LDL Kolestrol
    Hba1c
    HLA-B27(vevstyping)
    IgM RF/IgA RF

Jeg synes det mangler en masse her. Og det speiler kanskje legens syn på sammenhenger? Skal jeg slå meg til ro med dette? Skal jeg føre på ekstra kryss på skjemaet, eller iallefall be om at de gjør det? Er kanskje alle mine symptomer "bare lavt blodtrykk" Og resten ikke noe å bry seg om. Eller ble det (som jeg føler) bagatellisert?

Akkurat nå er jeg bare glad for å vite at jeg faktisk skal få sove og hvile i et par dager i uka.

Jeg er satt på 50 mikrogram levaxin i uka, har vært det i de 4-5 årene jeg har fått.
    Skal nå få ta Trio B, (B12 på 112) Med forsiktighet.

Men blir formen min noe bedre med dette da?
    Det får vel bare tiden vise

Må bare få med at dete forumet er det beste jeg har kommet borti! Her står det så mye, og jeg har aldri lært så mye på noen dager, som jeg har lest ellers.
    Bare tåka forsvant nå, så skjønner jeg kanskje hva det står her også

Kom på en ting-jeg tåler ikke lyder nå om dagen, folk som synger og bråker og maser, eller er veldig blide, og ler høyt, føles som om jeg holder på å eksplodere inni hodet? Eller at noen maser på meg, og stresser meg.. Er det at jeg er så nedkjørt, eller er det manko på ting? Noen som har vært borti dette?

Håper ikke dette ble en sytetråd, det var ikke meningen, men jeg måtte få det ned på papiret..
    Sist endret av Admin; 02-02-10 kl 13:43 Begrunnelse: Teksten opdelt i flere kapitler for nemmere læsning.

Lignende tråder

1. HJELP, hva er det som skjer???
    Av maika i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 17-04-09, 09:25
  2. Hjelp meg litt noen? Satt på medisin
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 120
    Siste melding: 11-11-08, 12:37
  3. Trenger hjelp av noen som vet.
    Av Leia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11