Ja det er utrolig mye som ubetenksomhet fører med seg av ting og uttalelser,
tenk om vi hadde hatt ork nok til å svare igjen?
Det har jeg faktisk begynt med de dagene jeg er up to it.
Ikke det at det ikke sårer like mye men jeg er blitt flinkere til å ikke la meg plukke på nesa,
jeg sier klart ifra at dem kan prøve det dem som vil,
prøv å ha influensa 365 dager i året, de fleste klager over seg hvis dem er syke i en uke, prøv det hele året,
og en influensa er allikevel et lettere alternativ ifht det generelle sykdomsbildet vi har.
Jeg skal være så privat at jeg forteller at vi hadde emnet oppe ganske hett her hjemme hvor jeg gjorde det helt klart at dette er meg og deal with it hvis ikke har jeg det bedre alene,
jeg har fått mine til å lese sykdomsbilde og risokoer,
det som lagde størst vekker var vel det at det faktisk står ganske klart enkelte steder at risikoen for bla hjerte er stor og at det faktisk ikke behandlet kan være dødelig,
Jeg spurte ganske enkelt, hadde jeg vært kreftsyk ville dere klaget på formen min da? Nei for det er en allmen kjent tilstand hvor man har lov til å være syk,
akkurat! bare fordi ordet er kjent er det lov,
Nå er det vel ikke riktig å sammenligne dette men noen ganger må man strekke grensene for å få andre til å forstå.
Mine har blitt heldigvis blitt mye mer oppegående når det gjelder meg og gubben min som ikke var særlig interessert har våknet,
Jeg er blitt åpen når det gjelder sykdommen min, det er vel også først i det siste at jeg har kommet dit at jeg kaller det for det,
Jeg har en sykdom, jeg gjør mitt beste for å søke best mulig behandling for å fungere best mulig for meg selv og mine, de som bryr seg om meg takler det, de som ikke bryr seg nok om meg til å gidde å prøve å takle eller forstå kan dra til bloksberg. Dermed basta!