Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Hashimoto og antistoffer

Er det noen som vet om symptomenes styrke varierer i hht mengden anti-stoffer? Hvor mye antistoffer skal til før man gir diagnosen Hashimotos?
    Min samboer og jeg har begge denne diagnosen, men han hadde opprinnelig anti-TPO på 30 - som nå faktiskt har gått nedover til 25! (trodde ikke disse kunne bli mindre jeg - i hvertfall ikke på bare noen mnd) mens jeg har anti-TPO på over 1300 og har hatt det en god stund.

Min egen teori er at kanskje han faktiskt ikke har hashimotos i det hele tatt, men bare et generelt lavt stoffskifte av en eller annen grunn som ser ut til å kunne "repareres", mens jeg er på vei til å utvikle/eller har allerede Hypotyreose.

Vi har nemlig veldig forskjellige symptomer. Samtidig ser jeg at jeg selv har like mange symptomer på høyt som lavt stoffskifte, men verdiene viser lavt.
    Fant denne interessante artikkelen:
    Can You Be Both Hypothyroid and Hyperthyroid?

Ser også at det finnes noe som heter Hashimoto's Toxicosis eller T3 Toxicosis, noen som sitter på info om dette?

Så nå skal jeg prøve å lete etter svar...

Takk for all info Vigdis!
    Sist endret av Carro; 01-02-10 kl 14:54
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Lignende tråder

1. Antistoffer?
    Av siri i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-07, 16:54
  2. Antistoffer
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-02-07, 19:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn