Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?

Sitat Opprinnelig skrevet av Moxa Vis post
    Hm.. det eneste jeg vet er at jeg hadde en crp eller noe sånt på rett over 100..
    Hej Moxa

Dette CRP-tal bør du være ekstra opmærksom på, da det kan give lægerne "gode ideer" om at sætte dig på statiner... Jeg har skrevet om det i min tråd CRP-tallet og statiner til raske og som jeg også skrev stiger CRP-tallet ganske "automatisk" hos dem, der lever af fedtfattig kost. Ganske uden andre årsager end den fedtfattige kost. Desuden blot en sammenhængende, længere periode med 1000 mg C-vitamin om dagen kan få CRP-tallet til at falde drastisk.... så hvad det er værd, hvad "forskerne" ellers påstår at forhøjet CRP-tal skulle indikere, giver jeg ikke selv ret meget for.

Det ville være interessant at se, hvad dit CRP-tallet bliver målt til et stykke tid efter at du er gået over til lavkarbo og mere kostfedt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Standard Sv: Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?

Jeg måtte visst på legevakten i dag.. jeg var så syk at jeg trodde jeg skulle død.. helt seriøst.. Jeg våknet i 14 tiden (jobber jo natten nå..) og jeg hadde så vondt i hele underlivet at jeg knapt kom meg ut av senga. Skjelven av smerter klarte jeg omsider å komme meg på do.. og der satt jeg og dryppet av smerter i 1 time.. så kom det plutselig blod og da ble jeg jo livredd. Jeg ble svimmel og fikk prikkende følelelse i halve ansiktet og jeg hadde kramper i underlivet som lignet veer.

Jeg tok urinprøve hjemme og kom rett inn på legevakten og ble tilbudt seng og et rom med toalett rett utenfor døren. Jeg var så svimmel at jeg knapt klarte å stå oppreist.

Legen sa urinprøven var VELDIG dårlig, og at jeg i alle fall hadde en kraftig urinveisinfeksjon. Han lyttet på mage, lunger og dunket og klemte. Ene nyren var litt øm, jeg kjentes støl ut liksom.. men det var ingen direkte smerter der. Så da antok han at det var en påbegynnende nyrebekkenbetennelse. Fikk sterke Selexid som jeg skulle starte med direkt.

Nå har jeg tatt 2 doser og føler meg heldigvis bedre allerede. Jeg trodde virkelig at jeg var rammet av noe alvorlig jeg altså.. ble kjempe redd. De tok å målte Hb, CRP og blodsukker. De prøvene var visst helt greie. Hadde OK blodtrykk med litt høy puls. Aner ikke resultatene av noe av dette, for jeg var ikke i den beste allmenntilstanden i stad og helt ute av stand til å spørre om slike ting i alle fall.

Men, jeg har i alle fall fått en antibiotika som har gjort at jeg føler meg mye bedre (bank i bordet!)

Nå går jeg da på Ery-max for lunge/bihule og halsbetennelse og selexid for urinveisinfeksjonen. Fikk beskjed om å ta et glass biola eller cultura hver gang jeg tok medisiner, for å holde magen i sjakk.. så da blir det vel noen sprekker i lavkarbokuren min, i og med at de inneholder sukker. Klarer ikke de naturelle.. føler at de smaker spy...

Sånn.... det var oppdatering på sykefronten fra meg.. hehe...
    Sist endret av Moxa; 29-01-10 kl 22:03 Begrunnelse: La til info om selexid og ery-max
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?

Du har virkelig fått det. Bra du fikk hjelp på legevakta, og at du føler deg bedre nå, for det der hørtes både skummelt og vondt ut.

God bedring Moxa!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Ja det var jammen godt at du fikk hjelp,
    får håpe du blir bra nå da og at nye medisiner hjelper.

God bedring!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    43

Det er mye tull og surr med lavt stoffskifte og infeksjoner. Det jeg har hatt nytte av , som noen flotte damer på legevakten tipset meg om ( etter ørtende besøket da jeg gikk på neo og var hyper) var å sikre meg noen resepter på rinexin for å forebygge bihulebetennelse. Jeg har resepter fra fastlegen på rinexin som jeg kan ta ut med en gang jeg blir forkjølet. Ser ut til å forebygge bihulebetennelsene mine. Om jeg ikke blir frisk av infeksjonen jeg har - så slipper jeg bihulebetennelsen og kan ihvertfall bevare hodet og tankeevnen sånn noenlunde bortimot intakt.......husker sånn til dagen fra tolv til middag og har ellers atferden til en forvirret vegglus - så bihulebetennelser som forverrer tilstanden på det området trenger jeg IKKE :l

-nettisen
    Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    43

Skal bare si at Rinexin er som nesedråper i tablettform. de "tørker" opp bihulene, så det ikke blir liggende store mengeder snørr i bihulene. De kommer til der nesedråper ikke virker - så er man ihvertfall kvitt en plage....

-nettisen
    bare sånn på tampen...
    Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Sitat Opprinnelig skrevet av nettisen Vis post
    Skal bare si at Rinexin er som nesedråper i tablettform. de "tørker" opp bihulene, så det ikke blir liggende store mengeder snørr i bihulene. De kommer til der nesedråper ikke virker - så er man ihvertfall kvitt en plage....

-nettisen
    bare sånn på tampen...
    De går jeg også på.. har kronisk bihulebetennelse, så Rinexin og nasonex er like vanlig i skapet mitt som tannkrem, og jeg har alltid liggende resepter på dette hehe.. Men, denne gangen satt det seg skikkelig, verken tidligere antibiotikakurer, rinexin, nasonex eller noe som helst ville visst drepe de basseluskene som svinser rundt oppi der..
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Lignende tråder

1. Hva er "funksjonelle" sykdommer?
    Av Mod i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 7
    Siste melding: 08-10-13, 10:19
  2. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 21:43
  3. Autoimmune sykdommer
    Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-08, 16:05
  4. De mest uforklarlige sykdommer
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 10-04-07, 23:38
  5. Stadig tilbakevendende infeksjoner/betennelser
    Av ella i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 21-04-05, 21:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine