Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
27-01-10, 19:47 #7
Sv: Lavt stoffskifte og dødelighet
Jeg må rette litt på deg knokkel (sorry)
Du skriver : "Det blir for meg ikke riktig å kalle sykdommen for dødelig, så lenge det finnes medisin".
Sånn kan man ikke se på det.
Lungebetennelse er en dødlig sykdom - det har den alltid vært, og mange er døde av den.
Til Flemming ved et tilfelle fant opp Pencillinen.
Med Penicillin kan denne dødlige sykdommen kureres, men uten kan man fremdeles dø av den.
Hypothyreose er også dødlig - på linje med Alsheimer går man først fra konseptene - så dør man.
Så skal det jo sies, at hypothyreose er katalogisert som et syndrom - altså en tilstand. Men tilstanden er dødlig.
Man dør når cellene ikke mottar den oxygen som stoffskiftet skal besørge.
Hjernen er helt avhengig av oxygen for å fungere og her vil livssystemene styrings system gå i stå, med fatalt resultat.
Men i de fleste tilfeller vil man dø av følgesykdommer før det kommer så langt.
Det var jo de vi ikke skulle snakke om, men jeg må nevne at min far døde av en følgesykdom, enda han hadde "målbare verdier" og ingen helt død kjertel.
Årsaken her var altså bare dumme leger.
Vi har ingen "penicillin" - vi kan ikke erstatte en tapt kjertel.
Hjernen har mistet et meget viktig organ, og selv om vi intar noen piller får ikke hjernen tilbake kontrollen over kjertelen - den er borte.
Så en helbredende behandling kan vi dessverre aldri få.
Det man kan håpe på, er kurativ behandling for Thyreoiditt, som er ansvarlig for 90% hypothyreosetilfellene. Men lite tyde i den retning enda......
Jeg er klar over at innlegget mitt på litt polemisk - håper du kan ta det slik Knokkel.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker