Har sjekket. Det er 101 endokrinologer godkjent i Norge. Jeg vil anta at de fleste av dem jobber på sykehus når det finnes så få.

Har nå ringt Rikshospitalets og Akers sykehus sine endokrinologiske avdelinger. Rikshospitalet ville kun ta imot tlf fra meg dersom jeg var pasient. Jeg var det i 94, men kom da igjennom. Jeg fikk ikke snakke med noen likevel, ble ikke ringt opp igjen og fikk vag beskjed om å prøve en annen dag.

På Aker fikk jeg flg beskjed (etter å ha stått ti min i tlfkø): Jeg ba om å få snakke med en endokrinolog, hvem som helst, for å stille et generelt medisinsk spm vedr medisinering (mao om noen endokrinologer der skriver ut Thyroidpreparater). Jeg får ikke snakke med noen. Jeg må være pasient der. Jeg må altså først gå til fastlegen min, betale for det, så få henvisning, så vente i sikkert åtte mnd eller noe før jeg får time og selvsagt betale for det - SÅ får jeg stille et enkelt spm, hvis jeg møter til timen da. Sekretæren fortalte meg at dette var først egang i de åtte årene hun hadde jobbet der at hun hadde fått en slik henvendelse, men de har jaggu forberedt seg på den dagen pasienter kom til å ringe og stille spørsmål og lagt så mange hindringer i veien som det er mulig å legge. AAAARRRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!

Hun ba meg ringe privatpraktiserende endokrinologer (altså alle 101 på lista), mange av dem er det ingen kontaktinfo til i Gule sider og jeg må vel leie privatdetektiv for å finne tak i dem.

ALT for å forsøke å hindre oss i å få ut Thyroidpreparater på blå resept. Gud forby at folk skulle bli friske!

FRUSRTEEEEEEERT!!!!!!!!!!!!!!!!