Viser søkeresultater 21 til 30 av 37
-
24-01-10, 10:56 #21
Sv: Nye norske thyroid kapsler
Medisinutgifter kan trekkes fra på selvangivelsen, men bare over en viss sum.
Og den er jo alt for høy.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-01-10, 11:32 #22
Den er nok dessverre altfor høy. For 2009 er laveste grense kr 9 180,-.
http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...kdomsutgifter/
Det er krav om legeattest, og dokumentasjon kan bli avkrevd. Her er noen spørsmål og svar vedr særfradrag for store sykdomsutgifter:
http://www.skatteetaten.no/no/Sok/?q...ykdomsutgifter Må klikke på nr 7 ser jeg.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-01-10, 12:28 #23
Yvette..hei (får spørre spesialisten!!)
gjelder ikke dette kun medisin som er på "hvit resept"..
dvs. det som står i Felleskatalogen?
Jeg har iallfall i tidligere år fått beskjed om at kun det som fins i det offentlige tilbudet er fradragsberettig.....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
24-01-10, 12:40 #24
Får vel vente på spesialisten her, men jeg antar det gjelder all medisin du kan fremlegge regninger på.
Jeg vet ikke hvilke lister de går etter, men i prinsippet er det vel slik at hvis du kan dokumentere at du har brukt Dispril for mer enn bunnfradraget kan du trekke fra det overskytende.
Antar jeg.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-01-10, 12:51 #25
Spesialist??
Det er lenge siden den gangen... Jeg har nok ikke oppdatert meg, men hvis dere gidder lese her:
http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...r=99752#x99752
Det gjelder nok ikke kun medisin på hvit resept, men reelle utgifter som ikke er dekket, og som kan knyttes til sykdommen. Bør kunne dokumenteres, men kan sannsynliggjøres.
Beklager at jeg er litt forsiktig. Jeg er bare ikke helt 100% trygg på om det er kommet nye forskrifter eller lover vedr dette siden jeg var i jobb.
Til n`Finn sitt eksempel med Dispril: Ja i prinsippet.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
24-01-10, 13:04 #26
Det foreligger alt en dom, en her har prøvd det, og for trygderetten holder det ikke at en som er spesialist i allemenmedisin skriver resept tpå Thyroid.
Det må være en som jobber på en sykehusavdeling med den rette spesialiteten. (såvidt jeg vet trenger denne legen ikke å være spesialist, men bare jobbe i spesiahelsetjenesten på endokrinologisk avdeling..)
Hvis noen har noen nyere dommer, si ifra.
Jeg er gnaske sikker på at apoteket gjør dette pga sitt forhold til Lillestrøm Helseklinikk, bare les på www.me-behandling.com hvilke andre far-out medisiner de skaffer til professor Meirleirs pasienter på Lillestrøm Helseklinikk.
Dette er ME-pasienter og de blir alle vesentlig bedre etter cirka ett år under slik behandling.
Typisk her er også at de har lavt stoffskifte enda prøvene kan være normale, fordi de har identifisert noen proteiner som tetter igjen reseptorene i cellene slik at stoffskiftehormonene ikke virker.
http://www.redlabs.be/red-labs/our-s...e-syndrome.php nestsiste avsnitt helt nederst
pasientene i Holland har i årevis brukt Biofac sitt pulver, og 100kapsler koster typisk 14 euro i holland, og mange mange apotek lager kapsler slik.
Så ble det Armour-mangel blant annet i tyskland, og et kjør på å få tak i hollandsk Thyreoïdeum, og noen skjedde for at de tyske pasientene ikek skulle tømme holland for thyreoïdeum.
Mulig prisen på Lillestrøm er satt så høyt for at Armour-brukerne ikke skal tømme Lillestrøm for Thyreoïdeum.
kanskje Meirleir og Dr. Mette ikke visste om Erfa. Eller vurderte tilgangen til å være uviss.
-
24-01-10, 13:24 #27
Gunnda
Det er vel etter denne du har fått evt avslag:
12 Begrensning av fradrag ved behandling, pleie eller opphold utenfor norsk helse- og sosialvesen
12.1 Generelt
Kostnader til behandling, pleie og/eller opphold mv.:
•i institusjon utenfor offentlig norsk helse- og sosialtjeneste, og/eller
•hos privatpraktiserende helsepersonell utenfor offentlig norsk helse- og sosialtjeneste
se pkt. 12.4 «Hva er offentlig norsk helsetjeneste», gir bare rett til særfradrag dersom:
•det ikke foreligger tilsvarende tilbud fra offentlig norsk helse- og sosialtjeneste, og
•det oppsøkte helsetilbud anses faglig forsvarlig.
Om hvilke kostnader dette gjelder, se pkt. 12.3 «Hvilke kostnader som omfattes av begrensningsreglene».
Kopiert fra samme link jeg postet lenger oppe:
http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...r=99806#x99806
Punkt 12. Jeg får ikke til å citere tekst slik at linker i hovedlinken kan klikkes på.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
24-01-10, 13:29 #28
Vi snakker kanskje om to ting her?
1. Trekke store helseutgifter av på skatten (og få tilbake 25-30 % av beløpet?)
2. Få dekket store helseutgifter via trygdeanordninger (få dekket alt eller det meste)• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
24-01-10, 13:37 #29
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
24-01-10, 14:58 #30
For et par måneder siden skrev jeg til et apotek som lagde de kapslene for å prøve å bestille - hadde hørt fra en dansk dame at hun bestilte derfra. Men de sa de hadde fått beskjed fra helsemyndighetene om å slutte å lage dem.
Jeg så noe om dette på Hollandske nettforum også, men forstår jo ikke språket.Har brukt syntetisk levaxin i årevis og ble tydelig bedre med naturlig Thyroid.
Har også ME, men det er ingen grunn til å la være å bli så bra som mulig...
Lignende tråder
-
Endokrinologer godkjente av Den Norske Legeforening
Av Mod i forumet EndokrinologerSvar: 7Siste melding: 14-09-11, 15:12 -
Er ferdig utredet i det norske helsevesen for borreliose....
Av Cannari i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 7Siste melding: 02-02-10, 16:21 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Pasientberetning i Tidskrift for Den norske Lægeforrening
Av Irbi i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 19-09-06, 11:37
Svar med sitat

Bokmerker