Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Jeg ked af, at du overhovedet var startet på statiner, endda skriver du "atter en gang"? Hvad er det for en slagter du har som læge? Selv statin-producenterne skriver i indlægssedler til statiner, at ved stofskiftesygdom må statindosering holdes UNDER max. 40 mg/døgn) og i min bog, kan det kolesterolniveau der følger stofskiftesygdommen ikke nedbringes ved statiner. Hvorfor tror jeg, at din dosering var højere end 40 mg?

Jeg håber at du er klar over, at statiner tømmer kroppens/musklernes (inkl. hjertemusklens) depot af coenzymet Q10. Og at denne "depottømmende" effekt af statiner holder sig i op til 6 måneder efter at man er ophørt med at indtage dem. Dvs. at for ikke at komme ud for symptomerne/sygdomme funderet i Q10-mangel, er man nødt til at supplere op med tilskud af Q10 under "statin-kuren" og op til flere måneder efter at statin-behandling er ophørt.
Hei Anisa!
Ja, du har helt rett - det er helt vannvittig at han ikke gir seg med det statin-maset sitt. Han er en bra lege ellers, men akuratt kolesterol har han ikke peiling på. Jeg har ikke engang totalkolesterol over referanse området og alikevel vill han jeg skal ta 80 mg pr. dag!!
Men det har jeg aldrig gjort da, jeg delte de i 2. Og brukte det vel i maks 3 uker - fyllte på med q10 etterpå som jeg har lært av deg!
Jeg kommer ikke til å gi etter for dette maset hans uansett. Nå ville han forøvrig også ha min samboer på statiner - som hadde totalkolesterol på 5,1 noe jeg ikke synes er særlig farlig. Så nå har jeg nektet han også å starte med det!