Hei Lasse! Kjenner meg igjen i det med hjertebank og høy puls - det har jeg vært mye plaget av. Så sist jeg var hos legen som tar seg av stoffskiftet (ikke fastlegen!), så ble det bestemt at jeg skal utredes for binyreproblemer. Har nå levert døgnurin og tatt blodprøver, først og fremst med tanke på adrenalinproduserende svulster i binyrene. Hos meg kommer det gjerne i anfall eller i perioder. Pulsen fyker veldig fort opp når jeg rører på meg! Det er ihvertfall noe som ikke stemmer!

Har fått betablokker, Metoprolol depottabl., som tas opp over lengre tid. Men jeg har fått kun 25 mg i døgnet, så det at du får hodepine er muligens pga. for høy dose? Men det spørs jo HVOR mye du er plaget da - kanskje du trenger så mye for å roe hjertet.

Les om svulster i binyremargen, og se om du kjenner deg igjen i symptomene. De er vanligvis godartede, men plagsomme. Ellers ligger jeg på omtrent det samme som deg ang. fT4 og fT3, og arbeider meg sakte opp i dosering med Levaxin. Og tar T3. Tyder ikke på at du har noe høyt stoffskifte, nei. Spør legen om dette med binyresvulster, du, og hør om du kan få ta disse prøvene!