Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Hybrid View
-
20-01-10, 21:22 #1
Sv: Nye norske thyroid kapsler
Ja, jeg antar det er slik.
Mener at jeg leste at et apotekerfremstilt produkt (magistrat) også kvalifiserer til blå resept ?
Noen som vet dette ?
http://www.legemiddelverket.no/templ...____59403.aspx• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-01-10, 23:00 #2
Jøss!!!
Er det noen som har slått seg i hue ettersom dem har klart å få til dette eller,
blir nesten til at man ikke tror det før man ser det!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
21-01-10, 00:27 #3
Har brukt syntetisk levaxin i årevis og ble tydelig bedre med naturlig Thyroid.
Har også ME, men det er ingen grunn til å la være å bli så bra som mulig...
-
21-01-10, 04:14 #4
Ser ut som om dette kan være noe:
http://www.helfo.no/privatperson/Sider/default.aspxJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
21-01-10, 07:39 #5
Jeg antar jeg vet hva det er, for vi har det på noe medisiner til det ene barnet vårt. Det gjaldt medisin som ikke var godkjent for blå resept på hans diagnose, men som enkelte andre grupper kunne få der ved søknad. Søknaden vår ble da godkjent med refusjon. Dvs at vi i den saken skal betale rundt 1800 iåret, tror jeg det var, og at vi må spare på alle kvitteringer som er satt på navnet. Disse kan da sendes inn og så får man tilbake det overskytende beløpet.
-
21-01-10, 16:40 #6
Ja,går på "hvite respter", men TROR de må være registrert i felleskatalogen.
Men så nevnes det jo evnt.godkjenneing av med. som apotekene lager selv.
Jusen her kan jeg ikke, men kanskje farmasøyten selv vet ?
Og så må søknaden til HELFO skrives av spesialist. Men etter godkjenning kan navngitt lege i følge søknaden, f eks. fastlegen, skrive ut reseptene videre.
Så i vårt tilfelle blir det vel da evnt. en endokrinolog som må søke....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
21-01-10, 16:59 #7
Har mailet HELFO om saken.
Hvis relevant spesialist MÅ skrive det ut er jeg redd vi er like langt.
Det kommer an på hva de mener med "relevant spesialist".
Jeg har sett diskusjoner om dette på legesider hvor flere hevder at feks spesialister i allmenn medisin må kunne figurere under rubrikken.
Mange fastleger er det.
Hvis det er gangbart ligger vi forhåpentlig noe bedre an.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-01-10, 17:29 #8
Takk for jobben n. Finn- nok en gang.
Vi tenker positivt til det motsatte evnt." bevises"!!
Vi fortjener jo en gladmelding, ikke sant?!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
21-01-10, 17:50 #9
Jo, DET gjør vi - håper den kommer.
Den vil bli publisert.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-01-10, 07:34 #10
For å få vedtak fra Helfo, må det være en spesialist som har skrevet under. Men selv med spesialist er det sikkert at vedtaket går igjennom. Jeg har et Helfo-avslag på Cortef liggende (Cortef på blå resept). Så da må du altså finne en endokrinolog som er Thyroid-positiv. En eller annen skrev siste uka om en endokrinolog som hadde skrevet ut Thyroid. Vi får visst gå til vedkommende, alle mann og kvinns!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Endokrinologer godkjente av Den Norske Legeforening
Av Mod i forumet EndokrinologerSvar: 7Siste melding: 14-09-11, 15:12 -
Er ferdig utredet i det norske helsevesen for borreliose....
Av Cannari i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 7Siste melding: 02-02-10, 16:21 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Pasientberetning i Tidskrift for Den norske Lægeforrening
Av Irbi i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 19-09-06, 11:37

Svar med sitat

Bokmerker