Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Standard Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo

Har hørt at lavkarbo både er bra for stoffskiftet og en måte å slanke seg på,men fungerer det som slankemetode når man har lavt stoffskifte?? Har hørt at mange ikke greier å holde seg til det, eller at de går opp i vekt i stedet!

Noen som vil dele sine erfaringer?t
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo

Ja - det fungerer veldig bra.
    Som jeg skrev tidligere har jeg både blitt friskere og slankere av det.
    Men det er jo selvfølgelig sånn, at dersom man ikke vill gå opp igjen så kan man ikke gå til bake til den høykarbo maten man ble overvektig av til å begynne med. Da går man jo opp.
    Derfor er lavkarbo en livsstil - ikke en diett. Man blir ikke "ferdig med det".
    Er man følsom for karbohydrater og legger fort på seg av det så kommer det nok alltid til å være sånn.

Vill anbefale deg å lese litt på lavkarbo.no:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23531
    http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Her står det også mye.
    http://kostreform.no/

Eller har vi mange tråder om dette fra før her,
    bl.a. denne:
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...lavkarbo+lnker

Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Ja - det fungerer veldig bra.
    Som jeg skrev tidligere har jeg både blitt friskere og slankere av det.
    Men det er jo selvfølgelig sånn, at dersom man ikke vill gå opp igjen så kan man ikke gå til bake til den høykarbo maten man ble overvektig av til å begynne med. Da går man jo opp.
    Derfor er lavkarbo en livsstil - ikke en diett. Man blir ikke "ferdig med det".
    Er man følsom for karbohydrater og legger fort på seg av det så kommer det nok alltid til å være sånn.

Vill anbefale deg å lese litt på lavkarbo.no:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23531
    http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Her står det også mye.
    http://kostreform.no/

Eller har vi mange tråder om dette fra før her,
    bl.a. denne:
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...lavkarbo+lnker

Ok, så bra!

Fikk du legen tilå lage en diett/kostholdsplan da eller?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Ok, så bra!

Nei, legen min har ikke greie på det der desverre. Det virker ikke som så veldig mange leger kan nok om kosthold uansett... men derimot ble legen min veldig overrasket når alle prøvene min plutselig var så mye bedre!
    Så ha sa bare at "fortsett med det du driver med - det funker jo tydeligvis!"
    Jeg følger den kosten som heter LCHF, søk etter det på google så finner du info. Lønner seg å lese litt bøker også. Finnes mange retninger innenfor lavkarbo.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Ok, så bra!

Er Dr.Lindberg og Atkins anbefalt ved lavt stoffskifte? Føler at det kan være enklest å følge, da det er mest vanlig og finnesmest info om!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Dr. Lindberg og Dr. Atkins er veldig forskjellinge. Lindberg tillater endel karbo men Atkins er ganske streng (synes i hvertfall jeg).

Ta å les om ketolyse dietten, det er en norsk diett og jeg vet mange som har hatt kjempebra resultater med det.

http://ketolyse.no/

Mye av bøkene og produktene selges bl.a på Meny.
    Så kan du heller gå over til feks. Fedon Lindberg kost etter att du har gått ned til ønsket vekt.

Bare et forslag altså

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo

Har hørt at lavkarbo både er bra for stoffskiftet og en måte å slanke seg på,men fungerer det som slankemetode når man har lavt stoffskifte?? Har hørt at mange ikke greier å holde seg til det, eller at de går opp i vekt i stedet!

Noen som vil dele sine erfaringer?t
    De som "fejler" på lavkarbo er (som regel) dem, der går på 0-karb, spiser for lidt og betragter lavkarbo som en tidsbegrænset slankekur. Men det er altså en livsstil, som Carro skriver og den dag man skifter tilbage til almindelig højkarbo-kost, vender alle kiloerne tilbage, mere eller mindre.

NoraH har skrevet om sine dårlige erfaringer med lavkarbo her i tråden: Min erfaring med lavkarbodiett.

Jeg selv har levet på lavkarbo de sidste 5-6 år. Jeg har ikke tabt i vægt, men jeg holder vægten og min hypothyreose føles som om den er væk dvs. væk er alle symptomer, undtagen de 20 kg ekstra hypothyreosen har skaffet mig gennem årene, som selv i behandling med Thyroid USP-medicinen bliver siddende.

Grunden til at jeg ikke har tabt i vægt, på trods af lavkarbo-kosthold er, at jeg spiser alt for lidt. 1000-1100 kalorier/dag og så er jeg så stopmæt, at jeg nærmest revner. Jeg har været syg siden 1978 og noget af det, som sygdommen har påvirket langsomt tiltagende gennem årene var, at min madlyst blev mindre og mindre. Så kom madlede og denne har holdt sig lige siden og frem til i dag. Det betyder, at jeg simpelthen ikke kan spise mere end lidt og når jeg er mæt - kan jeg ikke stoppe mere mad ind i munden, uden at få kvalme og blive dårlig.

Havde jeg blot gået over til lavkarbo nogle år tidligere, er jeg ret sikker på, at da har skaden på sultreguleringen ikke var blevet uoprettelig endnu og jeg ville slippe af med overvægten. Der må tilføjes at de første mange år med hypothyreose var jeg pæn og slank som en alf.... Jeg gik på syntetisk medicin og det er først efter at jeg var i midten af trediverne, at vægten begyndte kravle op, langsomt og ubønhørligt, uden grund, da jeg jo også dengang var meget småtspisende. Havde jeg bare den gang hørt om lavkarbo, er jeg sikker på at jeg i dag ville være lige så fin og smækker som jeg var, da jeg var ung.

Det er derfor at jeg generelt er så "hysterisk" med at opfordre folk til at respektere sygdommens begrænsninger i tide, og netop for at opnå mest muligt symptom-frit liv senere. Kan man lide det eller ej, så er lavkarbo (kender ikke så meget til 0-karbo) noget af det mest hormonvenlige kosthold der findes.

På forsiden af forummet, i boksen til venstre: "Allmenn kunnskab" nederst under "KOSTHOLD" findes der mange links til flere flutenfrit- og lavkarbo- hjemmesider.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Dr. Lindberg og Dr. Atkins er veldig forskjellinge. Lindberg tillater endel karbo men Atkins er ganske streng (synes i hvertfall jeg).

Ta å les om ketolyse dietten, det er en norsk diett og jeg vet mange som har hatt kjempebra resultater med det.

http://ketolyse.no/

Mye av bøkene og produktene selges bl.a på Meny.
    Så kan du heller gå over til feks. Fedon Lindberg kost etter att du har gått ned til ønsket vekt.

Bare et forslag altså
    Men er ikke Ketolyse ganske så streng? Har gåttpåden og har ikke så bra erfaring. Husker jeg var kjempesulten, og syntes det var ekkelt med all den fete maten, for en kan spise veldig lite karbohydrater der kan en ikke?

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Men er ikke Ketolyse ganske så streng? Har gåttpåden og har ikke så bra erfaring. Husker jeg var kjempesulten, og syntes det var ekkelt med all den fete maten, for en kan spise veldig lite karbohydrater der kan en ikke?
    Synes dette er vanskelig jeg har ikke lyst å gå på lavkarbo resten av livet!

Og hva gjør jeg den dagen evt.stoffskiftet går tilbake til normalen (har postpartum thyreoditt)?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Jeg har ikke noen tro på å spise 0 karbo og tror vel egentlig ikke det er særlig mange som gjør det heller - da man man jo nesten ikke spise noen ting.
    Rundt 15-20 gram karbo om dagen er vel etter det jeg har hørt ganske vanlig i følge de fleste filosofiene når man slanker seg. Men mange lavkarbofilosofier legger seg mye høyere enn det. "bedre uten brød" feks, mener at 72 gram karbo pr. dag er ideelt.
    Definisjonen på lavkarbo er alt under 150 gram karbohydrater pr. dag.

Men derimot er det veldig viktig å spise nok fett!
    Og å ikke - som Anisa sier- spise for lite karbohydrater.

Velg en filosofi, sett deg godt inn i hva den går ut på og følg den.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. slanking å lavt stoffkifte
    Av Shelley i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 25
    Siste melding: 21-01-10, 21:29
  2. Slanking
    Av Leya i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 0
    Siste melding: 16-03-09, 20:17
  3. slanking og lavt stoffskifte
    Av Alice i forumet Meningsmålinger
    Svar: 6
    Siste melding: 27-02-08, 10:29
  4. Slanking
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 07-06-07, 06:37
  5. undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
    Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-07, 10:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn