Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
13-01-10, 11:41 #4
Sv: Døgnrytme, er den viktig ?
Hei

Du har ikke problemer med binyrene da? Har du sjekket dem? Jeg husker ikke hva du har skrevet om det tidligere. Da kan jo en slik døgnrytme som du beskriver være vanlig. Jeg har lave kortisolverdier og har i åresvis slitt med å få nok søvn. Jeg håper og tror at det med søvnproblemer er på retur nå. Jeg bruker små doser Vallergan, et gammelsdags antihistamin, altså allergipiller på godt norsk, samt melatonin. Vallergan er ikke vanedannende, men du blir trøtt, derfor brukes de mot søvnvansker. Og de har virkelig hjulpet meg nå. Men det var jo vesentlig å jobbe med å øke kortisolnivåene også.
Har du prøvd meltatonin og sett om det hjelper? Mange sier du må bruke det flere måneder før det gir effekt. Du beskriver at du ligger våken fra kl ett på natta til seks om morran. Det høres slitsomt ut! Jeg har holdt på sånn i åresvis, men stått opp mer normalt, familie osv. Og det tærer. over tid tror jeg også at det kan være uheldig for binyrene. Men hva kom i såfall først? Søvnvansker eller binyreproblemer?
Lykke til gutt
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Blodprøver, TSH og røyking - Viktig!
Av Lillepus88 i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 31-12-09, 00:09 -
Artikkel: Trijodtyronin fysiologisk viktig?
Av litza i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 08-12-07, 19:41 -
ubehag i magen!! VIKTIG!
Av snuppa i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 22-02-07, 12:14

Svar med sitat

Bokmerker