Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Søvn og drømmer
Threaded View
-
12-01-10, 11:42 #1
Søvn og drømmer
Nesten hele det siste året har jeg hatt store søvnproblemer. Har lest mye i tråder om binyrebarksvikt og binyretretthet. Har ikke kommet igjennom alt da, men det stemmer ikke helt med hvordan jeg har det. Dere beskriver at dere har problemer med å sovne om kvelden, og når dere endelig sovner, sjokkvåkner dere flere ganger om natta, gjerne badet i svette....
Jeg har det sånn:
Jeg har ingen problemer med å få sove. Jeg kan sovne hvor som helst, når som helst. Sover gjerne opp til 12 timer i døgnet. Problemet er kvaliteten på søvnen. Når jeg våkner, føler jeg at jeg ikke har sovet, bare lukket øynene en stund. Noen ganger føler jeg meg trettere enn når jeg la meg. På morgenen når jeg våkner sånn i 10-11 tida, er jeg ofte helt forvirret og trenger laaaang tid på å summe meg... For på slutten av søvnen, aner ikke hvor lang tid det varer, har jeg grusomt intense drømmer. Kjennes ut som jeg har lagt og hallisunert et par timer. Bilder kommer i en rasende fart, det er forvirrende og noen ganger uten sammenheng. Vil ikke kalle det mareritt, det er ikke noe skremmende ved dem. Men det går så fort, er så intenst og livaktig, at jeg blir utslitt av det. Etter en sånn natt er dagen som regel ødelagt, er helt ute av kroppen på en måte
Noen andre som har det sånn?
Den tiden da det var tomt for Armour, og jeg tok levaksin en fem ukers tid, forsvant dette. Da var søvnen stor og svart, ingen drømmer, ingen ting... Men da var jeg til gjengjeld så til de grader sløv, at jeg ikke orket å tenke en tanke. Noen som har vært borti dette?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Søvn og stoffskifte
Av chino i forumet SøvnSvar: 110Siste melding: 22-11-11, 23:05 -
Søvn og binyrebarksvigt
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-09, 16:41 -
Søvn ?
Av Lilja i forumet SøvnSvar: 4Siste melding: 01-09-06, 09:09 -
Søvn og søvnsykdommer..
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 12-06-06, 14:29 -
ALkohol og søvn!
Av i forumet SøvnSvar: 3Siste melding: 11-07-05, 12:44

Svar med sitat
Bokmerker