Viser søkeresultater 101 til 110 av 191
-
11-01-10, 12:34 #101
Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
Tusen takk for svar. Det betyr altså at man ikke kan "hamstre" ut over holdbarhetsdato?!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
11-01-10, 12:56 #102
Den Thyroiden jeg kjøpte i våres, har 2,5 års holdbarhet. Det er jo ikke så galt? Og om du er redd for mangel nå under krisen (den må da gi seg til slutt?), så ville jeg bestille nytt med en gang jeg fikk det utlevert. det bør de kunne akseptere under sånne forhold det har vært siste året.
Har fått tips fra Lillepus88 at Apotek1 er trygg som leverandør. Og spesielt deres apotek på Majorstua. Så jeg regner med at jeg henter reseptbestillingen min på jernbaneapoteket og tar den med på Majorstua. Så mye pes!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-01-10, 14:01 #103
Vurdering av holbarhet er jo et vanskelig tema.
Denne settes av produsenten og denne skal sørge for at holdbarhetsdato settes i henhold til lover og regler. Og de varierer jo sterkt fra land til land.
Derfor er det en mulig tanke at datoen hadde blitt en annen i et annet produksjonsland.
Jeg har brukt Armour av den gamle sorten flere år etter utløpsdatoen.
Men så hadde jeg også lagret disse som produsenten foreskrev.
Uten sammenlikning forøvrig.....
Jeg har forresten flere bokser av forsvarets stridsrasjon "daumann i boks" fra 1973. Og jeg spiste en av dem på tur i sommer - og overlevde.
Det var forøvrig absolutt ingen usmak på produktet - selv om onde tunger vil hevde at det jo ikke finnes annet enn usmak på det produktet
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-01-10, 14:06 #104
Apotek1 har avdeling i Asker også:
http://www.apotek1.no/vaare-apotek/askerJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-02-10, 12:56 #105
Etter en veldig kronglete vei, og lite hjelpsomhet/ imøtekommenhet fra de/dem en forventer er der for å hjelpe, føler jeg i dag en liten form for lykke.
Jeg har tatt skjea i egne hender, så med 2000 tabletter med "Thyroid-S" i huset, har jeg tatt mitt første Grain i dag. Dette skal bli spennende!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
16-02-10, 15:49 #106
Så flott Gunnda

Da håper vi på lykke!
Du får ikke byttet ut prednisolone med Hydrokortison og da?
Når du har vært syk så lenge bør det vel være på tide at legen din tester ut annen medisin?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
16-02-10, 17:04 #107
Jeg får jo ikke medisin på reg.fritak av h-n,og det er flere mnd siden jeg har vært der. Akkurat for tida har jeg norsk helsevesen spes. "i vranga" av ulike årsaker, og jeg har bestemt meg for ikke å krysse dem.Det skal bli svæært leenge til neste gang..."DE" har voldet meg for mye vondt på flere områder, så nå blir det "pay-back-time"!!!
Jeg hadde jo de få Thyroidtab. jeg hadde kjøpt via nettet, men var hverken fugl eller fisk, så måtte jo tilbake til Levaxin. så via kjente har jeg nå fått fra Thailand, og så mange at jeg kan starte på nytt og ordentlig!!
Jeg klarer meg ikke med hydrokortisonkrem, så det får gå som det vil...
Hadde 100 "Cortef", men det var en dråpe i havet....
Jeg visste jo at "flighten" fra Thailand nærma seg, så for en god uke siden trappa jeg ned "Levaxin" til 100 µg....(fra ca. 150 µg det siste halve året).De siste dagene har jeg syntes at jeg ikke var fullt så stri i låra bl.a. I dag gikk jeg på vekta....minus 1,5kg --kun ved å ta mindre syntetiske piller. Jeg tror ikke det er noen tilfeldighet, for jeg har jo tidligere nevnt at leg har lagt på meg når dosen har økt....men har måttet det pga underdoseringssymptom.
Forklar det "den som vil"!!!
Jeg merka forøvrig ikke noe til den"" direkte T3-en ""jeg fikk i går......Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
04-05-10, 22:57 #108
"KVERULANT".
Helt siden , jeg ble medisinert ned,fikk både alt for lavt stoffskifte og binyretrøbbel, har jeg slitt med alt for svak muskulatur.
De som har lest i denne tråden tidligere, "husker kanskje", at jeg ble lagt inn på sykehus for nettopp det...for ingen trodde på meg og det jeg fortalte, at jeg ble syk da de ikke godtok den subrimerte TSH-en. Da kom jo det kjente at en feiler noe annet i tillegg, ikke sant?!!
Den gangen fikk jeg tatt muskelbiopsi..som jeg har trodd har vært negativ da jeg ikke har hørt noe(over et år siden).
Men i forrige uke ble jeg innkalt igjen, og biobsien var positiv , men de fant ingen betennelse( som de forventa), men muskelfibrene er ikke som de skal være, så jeg blir innlagt på nytt..
jeg kjører fast på stoffskifte- og binyrelinja, men får høre at de medisinerer etter TSh, og at jeg kverulerer.
Etter ca.18 år med ubehandla hypotyreose er det vel ikke rart at det kan gå utover musklaturen...tenk på alt avfallsstoffet fra den dårlige forbrenninga vi ikke blir kvitt bl.a.
Og hva kan for lite stresshormon over tiiid gjøre+
Jeg vet ikke om jeg tør hoppe fullstendig av fra det offentlige helsevesen, for kan jo tenkes en trenger det igjen en vakker dag,
men jeg er altså i ferd med å bli en svært brysom pasient for dem...
Fastlegen som medisinrte meg ned får altså medhold, og jeg er en kverulant.
Noen med noen gode råd?!
Jeg føler meg fanga i et "mareritt" jeg ikke kommer vekk fra....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
04-05-10, 23:43 #109
Kanskje har jeg misforstått dette med TSH og antistoffer..

hva er vitsen med TSH-signaler til en kjertel som er betent eller død
Ref:
Legen min ville også styre etter TSH - og når jeg spurte etter poenget med det (da med referanse til antistoffene);
så medga hun at TSH ikke var brukendes målemetode på meg ..
Ellers så er din tur på Berg&Dalbanen ikke over
men hvis det er noen trøst..
så er det flere her inne som er på slike B&D-turer..
men jeg tenker at det er enda noen hakk verre for de som er på tur-utur i kulda derute (dvs, de som ikke vet om Forumet her)
- ikke et råd dette kanskje, muligens bare en fattig trøst,
men det er så trist å lese og jeg skulle så gjerne klart å hjelpe
Ja - ja
vi får øse ut av oss så godt vi kan
vi følger med
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
05-05-10, 13:22 #110
Oj, Gunnda. Littt av en situasjon! Jeg har ikke noe gode råd. Gir deg bare en klem ,og tenker mye på deg. Og vil at du skal bli frisk. La dem ikke supprimere TSH som sist, i alle fall, slik at du blir veldig syk igjen. Det er jo noe som heter fritt sykehusvalg. men problemet er kanskje at de styrer etter samme regime alle sammen? Er det ikke en god islandsk endolege i Bergen? Men du er vel ikke der at du orker å reiser land og strand rundt for å finne en brukbar lege på et sykehus? Vrient. Vi kan glede oss til vi kommer inn under eldreomsorgen....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)