Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
Denne dieten vi går på heter gaps: http://www.gaps.me/ og der er det anbefalt å pøse på med hjemmelaget kraft som inneholder masse fett. Fett er anbefalt i mengder, kokos olje, osv. Hun som har laget dieten sier at det er fettet som skal gjør man frisk i tillegg til mengder av probiotika. Så vi spiser nok helt sikkert ikke som vanlig leger ville anbefalt.
Ved du hvad jeres "tal" var, før I begyndte på Gaps?
Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
Herlig lesing! Tusen takk Anisa! Etter at jeg har lest det så er jeg ikke så redd lenger for det "livsfarlige" kolesterolet.
Der er en stor forskel mellem at være opmærksom og at være bange.

Mens det første fører til flere observationer og læren om ens tilstand eller problem, fører det andet direkte til stress. Står det på længe nok (hvordan undgå angsten, når man kærer sig om sine børn?) - udvikles en kronisk stress-tilstand man vænner sig til, til den bliver ubevidst og ikke længere akut plagsom. Alligevel ulmer det under overfladen stimulerende kroppens parathed til at "imødekomme faren når som helst" og.... dette netop presser leveren til at danne endnu mere kolesterol end før man er blevet bange.... Dette er kroppens normale reaktion på frygt og utryghed - mere kolesterol = mere "råstof" på lager, til omdannelse til flere enzymer og hormoner, når kroppen forventer behovet for selvforsvar. Angst er altid skidt for kolesteroltallet - både den åbenlyse og den skjulte angst.

Det er min påstand, at alle disse skrækscenarioer, der tegnes hos læger, i medierne og hvor som helst ellers - har fået adskillige millioner menneskers kolesteroltallet til at stige, bare på denne konto! Derfor er jeg glad for at du ikke længere er bange. Angst og frygt er altid dårlige "rådgivere", når man leder efter løsning på problemet - helserelateret eller andet.

Når man lytter og læser om det, skulle man tro, at før statinernes indtog i medicinen døde alle af forhøjet kolesterol. Så udbasuneret bliver disse "sandheder" alle vegne.

Alligevel er det nu at flere dør af hjerte- og kredsløbssygdomme. Mens før, før statinerne og fedtfattig-hysteriet, døde langt færre med samme diagnoser. Mystisk..... eller er det?