Jeg gikk tilbake til han en gang til. Han mente at ut fra prøve resultatene så hadde ingen av oss hypothyroidea. Istedenfor var han svært beskjymet for våre høye kolesterol. Han gikk så langt at han ringte meg og sendt meg brev etter jeg avbestilt 3. time hos han.

Dette skrev ham:

Moren har avbestlt videre us. hos meg. pga. at jeg mener at hun ikke har hypotyr. trass hun har en tpo 135., mens norm. thyreoider. Men både hun og hennes 2 barn har en livasvarlig famil. kolesterolsykdom som må behandles.
Hun vil finne en annen lege, som vil gi henne stoffskifte behandling fordi da kan hennes kol. bedres. Jeg har forlkart at barna må us. og behandl. Min samvittighet tillater meg ikke å la være å sende henne prøvene i håp at hun vil minst la undersøke barna sine for å unngå fremtidige hjertesykdomer. Det er leit at de ikke vil høre på meg.

Han mente at jeg ikke hadde hypo symptomer. Men han avbrøyt meg hver gang jeg skulle fortelle om mine symptomer. Han hang seg mest opp i at jeg er slank. Det var jeg ikke før når jeg spist som alle andre. Det er bare fordi jeg går på en vannvittig hardt lav-karbo diet at jeg ikke er stor.

Uff! Jeg kjenner at jeg føler litt redd for systemet at de skal komme og tvinge meg til å føre mine barn med statiner.

Her er våre test resultater:

Meg:
S-lipoprotein 1024 (<500)
kolesterol 12.1 (3,3-6,9)
LDL: 9,8 (1,4-4,7)
Vit D: 68 (50-150)
TSH 2,7 (0,2.-4)
Fritt t4: 10,8 (9,0-22)
T3: 4,0 (2,3-5,7)

Sønn 8 år:
S-kolesterol: 14.5
LDL: 11
vitamin D: 89
Fritt T4 12,9
TSH 1,7

Datter 4 år:
Kolesterol 15,8 (2,9-6,1)
LDL: 12,5 (1,2-4,3)
Vit D: 95 (25-130)
Fritt t4: 12,5 (9-22)
TSH 1,9 (,2-4)
T3 4,6 (2,3-5,7)

Jeg hadde gjerne hørt om noen har klart å få ned kolosterolet etter oppstart på hypo meds?

Takk i forveien,
mvh Lulu