Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Sopp og prevensjon
Threaded View
-
05-01-10, 17:37 #3
Sv: Sopp og prevensjon
Sopp infeksjon i skjeden er ikke uvanlig å få. Jeg har hatt det noen ganger i perioder der jeg har vært psykisk og fysisk utslitt. Da har man jo uansett lettere for å få både det ene og det andre. Bakteriell vaginose har jeg hatt en gang, også i en periode der kroppen var ekstremt utslitt. Når det gjelder sopp infeksjon er det jo forholdsvis lett å behandle. Regner med at du fikk stikkpiller og salve hos legen.
Bakteriell vaginose vet jeg ikke, hos meg forsvant det av seg selv når jeg kom meg til hektene igjen. Har ikke hatt det siden. Jeg tror ikke at det er noe du gjør galt iallefall.
Når det gjelder prevensjon sa min lege at mengden av hormoner i p-ring var så små, at det ikke hadde noe å si for stoffskiftet. Jeg vet ikke hva jeg skal tro..... Det lønner seg sikkert å ta stoffskifteprøver etter at du har begynt med p-ring for å se om verdiene har forandret seg.
Jeg skjønner at du vil beskytte deg mot uønsket svangerskap, men til hvilken pris? Du skriver at du har prøvd mange forskjellige typer prevensjon, og at det ikke har fungert for deg. Får du angst, har store blødninger osv, er det jo åpenbart at det er noe som ikke er som det skal! Kjære deg, du kan jo ikke ha det sånn!! Kan du ikke snakke med legen om det finnes prevensjon som du kan bruke, som ikke innebærer å ta hormoner da?
Du trenger ikke være psykisk ustabil fordi om du ikke tåler p-piller e.l. Det er ikke alle som tåler det, selv ikke helt friske personer. Alt i kroppen har en sammenheng. Det blir temmelig teit når leger kan finne på å si noe annet.....Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....

Svar med sitat
Bokmerker