Viser søkeresultater 1 til 10 av 65
Threaded View
-
03-01-10, 21:59 #21
Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Jeg spiser faktist veldig mye biff. Flere ganger i uken. Vi kuttet ut pølsemat og slikt i stor grad i fjor, og da har vi begynt å spise mye mer rødt kjøtt. Jeg er også glad i levergryte. Men da det kun er jeg som liker det i familien er det ikke det jeg orker å lage mest av for å si det sånn. I og med at jeg stadig er helt tom for jern har jeg fått lister av legen med jernrike matvarer. Så jeg føler at kostholdet er veldig riktig sånn jern og B12 messig. Bløtlegger korn gjør jeg faktisk alle de gangene jeg baker brød. Ikke at jeg visste at dette hadde noen annen hensikt enn at brødet virker ferskere og holder seg bedre lenger. Så det var jo gode nyheter.
Kruspersillle spiser jeg som Pebles også nevner i store monner på brødskivene. Ingenting smaker bedre enn en skive med nybakt brød, ost og masse persille. Da er jeg i himmelen
Jeg lurer på om serumjernet som du kaller det, er lavt pga lavt B12? Men er ikke sikker.. men det er jo i alle fall en teori flere har har jeg lest. Stoffskiftet mitt svinger mye men ligger som regle i grenseland. Regner ikke med at det er noe hjelp å få på den fronten før jeg har klaget hos legen i et par år til. Men, blir innmari lykkelig om jeg er av de heldige som kan få rask hjelp da ;)
Opprinnelig skrevet av Fanteri
Fine linker du postet her n'Finn
Nå ble jeg litt klokere. Med de andre linkene jeg har lest her og disse idag, så tror jeg jammen at jeg endelig forstår dette :o) Men da skal jeg holde øye på hele "jernkomplekset" mitt fremover og håper at jeg med hjelp av pillene som jeg ble tipset om her inne, kan bygge opp et lager som holder seg der det skal :o)
Lignende tråder
-
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31 -
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05

Svar med sitat
Bokmerker