Viser søkeresultater 1 til 10 av 65

Threaded View

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?

Sitat Opprinnelig skrevet av Moxa Vis post

Jeg har totalt tomt jernlager i følge min fastlege. Den er under 3 og det er tomt sa han, og det må fylles opp. Jeg sliter jo med kraftige mensblødninger, blitt litt bedre nå etter hormonspiral, men nå er det veldig uregelmessig og langvarig når det først kommer. Ser legen her omtaler Jern Fe. Er ikke det ferritin? Det jeg har mangel på er S-Jern.
    Ferritin = jernlager. S-jern er det som sirkulerer fritt. Så du har lavt serumjern, s'en står for serum, jernlageret ditt, altså ferritinet er ikke lavt, om man ikke går ut fra at du er i en akutt fase. Serumjern i anemiutredning har ingen verdi uten TIBC/transferrin.

Om du har en sekundæranemi, altså om ferritinet er falskt for lavt er en annen sak,og vanskelig for oss her inne å vurdere Lykke til!

Redigering: ser du har oppgitt TIBC'en din i første innlegg, jeg overså det, jeg beklager. Men den ser jo også normal ut. Jeg ville undersøkt om symptomene dine kan skyldes noe annet. Jeg synes stoffskifteverdiene dine er mer bekymringsfulle. Jeg skjønner at det ikke er godt å ha det sånn du har det. Klem!
    Sist endret av Fanteri; 03-01-10 kl 19:07

Lignende tråder

1. IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
    Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 23-10-09, 16:31
  2. Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 09-10-09, 20:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg