Viser søkeresultater 21 til 30 av 88
Tråd: Thyroid USP til danskere
-
09-05-09, 13:52 #21
Sv: Armour til danskere
Hei gitteh!
Jeg har tatt Armour/Westhroid siden august 2006. Til å begynne meg tenkte jeg at jeg ville få fornyet resept på Levaxin i en tid fremover for å se hvordan jeg respondertet på Westhroid. Jeg fikk/får utskrevet både Levaxin og Liothyronin. Så bestemte jeg meg bare for at jeg ville fortsette å fornye resepten på disse 2 - til tross for import av Westhroid. Det koster allikevel ingenting, så nå har jeg et lite kriselager. I tilfelle jordomseiling eller noe lignende.
Spøk til side, men min lege kommer aldri til å skrive ut resept på Westhroid, så derfor denne løsningen på meg. Lykke til gitteh!
Kan legge til at jeg har tatt blodprøver i denne tiden. Ikke ofte, men de er bestandig fine. Lurer på hva som ville blitt sagt om legen visste at jeg tok Westhroid. Gidder ikke snakke med ham om det. Ble så totalt avvist den gangen jeg forsøkte. Ingen hensikt å skifte fastlege heller. Jeg har spurt på apoteket om der finnes leger her som skriver ut Armour, men de ante ikke hva jeg snakket om. Jeg gikk hjem...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
10-05-09, 15:34 #22
hej Yvette
Jeg behøver vel næsten ikke at spørge, men har du fået det bedre på Armour? Var der mange indkøringsproblemer i starten for dig, indtil du fandt den rigtige dosis?
Importerer du også fra USA? Har du haft problemer med tolden?
Det bliver sikkert også sådan en løsning som du har jeg finder på, da min egen læge heller ikke er til megen hjælp. Så får du fornyet din recept på det "gamle" medicin med jævne mellemrum og henter det på apoteket?
Jeg har hørt om pensionister der graver medicin ned ude i skoven, måske vi også skulle gøre det med Levaxinen/Eltroxinen?
Mange hilsner
gitte
-
13-05-09, 12:04 #23
Hej Yvette
Ja jeg bliver også nysgerrig på nogle af de samme ting, som GitteH spørger om: "Jeg behøver vel næsten ikke at spørge, men har du fået det bedre på Armour? Var der mange indkøringsproblemer i starten for dig, indtil du fandt den rigtige dosis? Importerer du også fra USA? Har du haft problemer med tolden?"
Og så vil jeg også spørge om hvilken slags hypothyreose du har - om det evt også er Hashi's? - og i så fald, hvor lang tid du har haft diagnosen?
Kærlig hilsenSist endret av Admin; 27-07-09 kl 01:53 Begrunnelse: codefejl rettet
-
13-05-09, 18:51 #24
Hei gitteh og bellebellen.
Opprinnelig skrevet av bellebellen

Om jeg har fått det bedre på Westhroid? Vanskelig å svare på. Jeg har ikke hatt så mange symptomer annet enn vektøkning. Jeg raste ned i vekt på Levaxin for så å gå opp igjen. Etter oppstart av Westhroid gikk jeg ned igjen i vekt, men har nå gått opp igjen. Ikke så mye, men nok til at det stresser meg. Men jeg går aldri tilbake til syntetisk uansett. Tar heller ikke andre syntetiske hormontilskudd - som f.eks. østrogen. Gynekologen ville presse på meg disse da jeg kom i overgangsalderen, men jeg nektet.
Ingen innkjøringsproblemer. Ser at jeg brukte 3 uker +/- med Levaxin + Westhroid. Etter det bare Westhroid.
Jeg importerer fra anti-aging. Har måttet fortolle et par ganger, men etter at jeg bestilte en boks pr gang så har det gått helt fint. Ingen fortolling.
Jeg har ikke Hashi`s. Ingen antistoffer. Min hypothyreose ble oppdaget av homøopat (irisdiagnostikk). Blodprøver bekreftet dette. Begynte på Leaxin i oktober 2004. Jeg er en av de heldige som ikke har så mange problemer med hypothyreosen.
Lykke til! Håper det går fint uten problemer!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
18-05-09, 10:45 #25
Allerførst stort tillykke til Norge og deres MGP sejr! Fuld fortjent! Skøn sang!
SÅ kom mine Nature-throid (som jeg har forstået er lig med Westhroid ikke?). Jeg synes det er gået helt fantastisk hurtigt og nemt! Bestilte den 8 maj
Nu skal jeg ud at rejse her om lidt og når jeg kommer hjem til juni, vil jeg starte. Kan mærke jeg er lidt spændt/små nervøs ved at skulle skifte. Har det rigtig godt for tiden nemlig (!?!..) Og det er lang tid siden...
I hører fra mig!

bellen
-
29-12-09, 14:33 #26
Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Jeg har lige været ude og besøgte en ven, der har været på ferie i Thailand, hvor han gik på et apotek og købte en boks Thyroid-S (USP) til mig. Boksen indeholder 1000 tabletter à 1 grain. Prisen er 824 BHT = 127,39 dkr svarende til 142,57 nok. Samme kan købes over nettet fra lande udenfor EU/EØS for $ 110-150. Erfa Thyroid (500x2grain) fra et tysk apotek koster ca. 160 Euro (inkl. porto) = 1190,64 dkr = 1332,56 nok .
Så læser jeg her, at norske patienter køber Erfa Thyroid på registreringsfritak for enten noget under eller over 2000 nok for samme (?) kvanta.... og så siger jeg bare, at der er mennesker/firmaer i denne verden som bliver mere end rimelig fede af at udpine stofskiftesyge.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-12-09, 19:58 #27
Anisa, du skriver om ERFA Thyroid via et tysk apotek. Hvordan får man fat i det som dansker? Jeg er ved at være desperat for at prøve det naturlige stofskiftehormon for måske at få lidt af min livskvalitet tilbage efter nogle hæslige år på Eltroxin og Levaxin!
-
29-12-09, 22:00 #28
Hej Pjevs

Hvis du læser denne tråd, fra og med indlæg nr. 43 vil du se hvordan det sker. Men hovedsagen er, at man skal have en ganske almindelig, dansk recept udfyldt manuelt af en læge, da Erfa Thyroid ikke findes i det danske elektroniske system. En dansk læge gør det gerne men noterer det ikke nogen steder. Du kan spørge dig selv hvorfor det skal være så hemmeligt, når det ikke engang er ulovligt. Det er lovligt, men ugleset i det danske lægemiljø, så det er ikke sikkert at de fleste læger har ryggrad nok til at gøre deres bedste.
I princippet kunne vi i Danmark søge Thyroid USP udskrevet på registreringsfritag lige som det sker i Norge. Men vores Lægemiddelstyrelse giver aldrig tilladelser med henvisning til, at så længe "tilsvarende" lægemiddler er til rådighed i Danmark bla, bla, bla.... nægtes tilladelserne. Selv om alle tror det, er dansk Lægemiddelstyrelse ikke mere et statsligt organ end Dansk Supermarked A/S. Lægemiddelstyrelsen er købt og betalt af syntetisk medicinalindustri og de "læger" som sidder i de forskellige beslutningsorganer deri burde alle hedde "Mengele" til efternavn! Mangel på samvittighed har de nemlig tilfælles med Herr Dr. Med. Josef Mengele hvis man spørger mig og jeg har ikke det mindste imod at kalde disse, Lægemiddelstyrelsens visne "læge-banditter" uden kontakt med virkeligheden, ved det navn de i virkeligheden fortjener.
Ellers er det nethandel tilbage eller turisme.... Pjevs. Jeg selv har vist nok prøvet alle muligheder og alle måder. En ting er dog sikkert (for danske syge): det kommer ikke forærende og det bliver ikke nemt. Når det endelig lykkes at finde/udvikle en forsyningsvej skal man sørge for altid at ligge inde med reserve til mindst et år, og helst to år. Krydser fingre og husk lige, at jeg var selv mere død end levende da jeg stod samme sted som du står nu, så giv ikke op "bare" hvis du mener at du ikke kan overskue noget som helst lige nu. Det skal nok komme, hvis du ikke slipper grebet om lysten til forandring og til bedring.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-12-09, 21:25 #29
Hej
Det lykkedes mig at få fat i en recept og har bestilt "known as Armour in US" i Canada. Erfa er allerede blevet udsolgt hos dem. Jeg er meget spændt om det kommer igennem. Det er ikke helt billigt.
Jeg er også mere død end levende. Jeg prøver både at rede mit liv og mit ægteskab, hvis det ikke er for sent med det andet.
Jeg beder hver dag for at det skal gøre en forskel mht mit helbred.
Måske pga de ekstra hormoner den indeholder (og som Levotyronin piller ikke gør) eller mangel af tilsætningsstoffer.
Mvh AdamEfter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.
-
06-02-10, 20:47 #30
Nu har jeg en bøtte ERFA Thyroid 30 mg. stående i skabet. Nu er jeg så ved at ruste mig til at begynde at skifte Levaxinen ud. De seneste uger har jeg fået en smule Liothyronin i kombination med Levaxinen. Det har givet nogle voldsomme rutcheture, men nu er det nogenlunde igen. Nu prøver jeg lige at falde lidt til ro ovenpå den omgang, mens jeg studerer, hvordan I andre har foretaget skiftet. Jeg er temmelig nervøs for en reaktion - kunne sagtens have trætte binyrer, da jeg har været syg længe og foruden stofskiftesygdommen også har anden kronisk sygdom. Men som sagt, jeg studerer og studerer og trækker på Jeres erfaringer - og forhåbentlig er jeg snart tryg nok til at skifte til ERFA Thyroid.
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Råd til danskere
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 19:24 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57

Svar med sitat

Bokmerker