Heisann. Kommer litt på sidelinjen dette, men synes likevel det passet under denne linken. Jeg begynnte også for et par tre mnd siden å fatte interesse for M.E. Kjenner igjen mye av symptomene, og det har en nær sammenheng med fibromyalgi som igjen har en nær forbindelse med stoffskifteproblemer. Samt at jeg hadde kyssesyken for noen år tilbake, og viruset som utløser dette kan også utløse M.E. Interessen ble stor da jeg kom over en "mirakelkur" for denne sykdommen -papayakapsler. Jeg begynte og skrive om dette på det gamle forumet, og her kommer seneste oppdatering: Jeg er frisk!! Jeg har enda ikke tørt å si det høyt og banker i bordet hver gang jeg tenker tanken, men slik er det faktisk. Begynte å merke bedring for ca 3 uker siden, og nå føler jeg meg i bedre form enn noen gang (faktisk bedre enn da jeg fikk konstantert hyperthyteose for over to år siden...)
Jeg er av natur en stor skeptiker og tilskriver ikke uten videre all æren til papayaen. Jeg har i denne peroden også hatt en dyktig endokrinolog som har fulgt meg godt. Så om det er riktig medisinering som endelig har begynt å fungere eller om det er papaya vil jeg nok aldri få svar på.
Er uansett helt utrolig deilig å føle seg i live igjen, endelig orker jeg å møte venner igjen, jeg kan drikke mer enn to glass vin uten å bli dritsyk, synet mitt er blittt tilnærmet bra -jeg har tilog med dager da jeg våkner opp og føler meg superopplagt

Må legge til at jeg ila denne perioden også har vært på balder klinikken og fått sjekket opp mye der. Fikk der vite at jeg har mangel på d vit, sink og b12. Har derfor startet opp på tilskudd av det nevnte, noe som selvsagt har hatt en positiv effekt.

Krysser nå fingrene for at dette vil vare og ikke bare er et blaff for noen uker. Har hatt mange oppturer og nedturer ila sykdomsforløpet, men ingen"gode perioder" har vart over uker etter at jeg ble seriøst syk for snart et år siden. Så jeg håper det vil vare denne gangen!!

En liten solskinnshistorie fra meg dette. Prøver å ikke være for høy på pæra, vel vitende om at jeg kan komme tuslende med halen mellom beina om en liten stund. Men uansett, tre uker uten marsmellowhjerne og tåkeland er alene vel verdt 12 tbl om dagen og en sprøyte i uka

Ønsker dere alle en flott sommer 8)