Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Tråd: Hydrokortison
Threaded View
-
15-12-09, 19:59 #28
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg har skrevet det før, men nu vil jeg gerne spørge direkte: hvad er så specielt ved netop Cortef?
Hvad er forskellen mellem Cortef og Hydrokortison "Nycomed"?
Hydrokortison "Nycomed" indeholder præcis det samme som Cortef: hydrocortison. Boksen indeholder 100 tabletter à 20 mg, helt flade, nemme at dele tabletter med delekærv og koster (uden noget dansk tilskud=den pris producenten vil have) dkr. 197,05.
Dvs. ved 30 mg dagligt er der tabletter nok til 66,5 dage, til en pris på dkr.2,95 pr dag. Dette giver en pris på: dkr 1076,75 årligt... Hvorfor så ikke søge om denne på registreringsfritag fra Danmark i stedet for Cortef?
Det er den samme Nycomed, som også producerer Levaxin, som fremstiller dette hydrocortison-præparat. Hvorfor ikke ringe til dem og spørge nærmere om de kan hjælpe med vejledning, hvis apotekerne ikke ved det... ?
Selv hvis det "danske" Hydrokortison "Nycomed" kostede dobbelt som meget til Norge end det koster danske patienter i Danmark - er danske kroner 2.153,50 om året laaangt billigere end de 7000 nogle taler om, eller 14000 Ruth skriver for et årligt forbrug af Cortef. De er begge hydrocortison, så hvorfor ikke undersøge om man i stedet ikke kan købe det danske på registreringsfritag.
Om jeg kan forstå, hvorfor kan man købe hydrocortison-tabletter i danske apoteker, mens i Norge kan man ikke. Det ville være uendeligt meget nemmere for alle, men det kunne man måske spørge Nycomed om? Eller Legemiddelverket?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Å få utskrevet hydrokortison...
Av kris i forumet HydrocortisonSvar: 64Siste melding: 16-04-16, 17:19 -
Hydrokortison, progesteron, DHEA
Av Stina i forumet HydrocortisonSvar: 33Siste melding: 06-09-07, 22:59 -
ang. hydrokortison-krem
Av pling i forumet HydrocortisonSvar: 31Siste melding: 04-08-06, 14:29

Svar med sitat

Bokmerker