Sitat Opprinnelig skrevet av iviv Vis post
.. struma, høyt stoffskifte i ett og et halv år. Jeg fikk nylig vite at jeg burde operere av spesialisten dette fordi at noe annet neppe ville hjelpe. Jeg har ingen bivirkinger av sykdommen bortsett fra strumaen.
Hej Iviv

Vil det sige at du ingen andre symptomer har end hævelse (struma) på halsen? Når du skriver "høyt stoffskifte", hvor højt er det? Det vil give meget bedre overblik over netop din situation, hvis du kan hente hos lægen kopier af alle dine blodprøve-resultater tilbage til begyndelsen, da du kom i udredning. Hvis du poster dem her i tråden, vil dine spørgsmål kunne besvares med meget mere pondus... Det kan blive til megen nytte for fremtiden, kan jeg love for. Det ved jeg, da jeg også selv er opereret, dog for 30 år siden og efter at mit barn var født.

Sitat Opprinnelig skrevet av iviv Vis post
Jeg ble skremt da noen nevnte at sjangsene mine for å bli gravid minsket hvis jeg tok operasjonen. Finner ingenting om dette på nett og har enda ikke ringt legen min fordi han er bortrest. Bør vel egentlig kontakte han først, men i mellom tiden spør jeg her. Er det noen som vet om dette stemmer?
Nej, nej og atter nej. Det passer ikke, at man ikke kan få børn når man er blevet opereret. Men det er ikke længere så sikkert, at man kan blive gravid uden besvær. Nogle oplever problemer med at blive gravide, andre ikke. Det er ofte spørgsmål om marginale forskelle i, hvordan kroppen fungerer efter operationen og det er umuligt at forudse.

Kom hellere tilbage med noget mere info om dit forløb, for bedre at danne sig overblik over netop dit tilfælde. Det er klogt af dig, selv at overveje tingene først.