Viser søkeresultater 1 til 10 av 59

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Standard Sv: Legen min sier jeg er overdosert

Hei,
    jeg er selv på opptrapping nå. Økte først med 200 i uka, deretter 300 og nå 200 igjen. Du kan få hjertebank med 300, da er det bare å droppe 100.
    Må være mer forsiktig når du nærmer deg målet.

Ifølge min lege er det ikke uvanlig å ligge mellom 900 og 1700. Jeg tar nå 200 om dagen. med andre ord at man ligge mellom 100 og 125 om dagen passer ikke for alle.

Min første lege mente at dette var en enkel sykdom og jeg trolig skulle kligge på en dose på 100, da TSH-en min gikk ned under 1 mente han at min T4 skulle ligge på omlag 14. At jeg følte meg jævlig var uvesentlig.

Jeg har selv feilmedisinert meg selv og tok i en periode 250 - og en kort periode 325 om dagen. Det var heftig, men jeg er fortsatt i live) Og jeg har fått erfart hva som skjer med kroppen når stoffskiftet faller raskt. Anbefales ikke.

Lykke til!

V

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Takk igjen alle sammen

Jeg er veldig takknemlig for at dere har fått meg på riktig spor

Kanskje dere har sett i en annen tråd jeg har postet at jeg fikk svar fra overlegen på Aker (thyroideaklinikken) som bekrefter det dere har sagt. Jeg har forsøkt å forklare dette for legen min tidligere men har ikke fått respons.

Denne mailen skal printes ut og brukes til å lære opp legen min i hvordan man i alle fall kan "nærme" seg optimal behandling. Hvis noen trenger mailen så kan jeg videresende den, bare send meg en PM med mailadresse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av mona3 Vis post
    Ifølge min lege er det ikke uvanlig å ligge mellom 900 og 1700. Jeg tar nå 200 om dagen. med andre ord at man ligge mellom 100 og 125 om dagen passer ikke for alle.
    100-125 om dagen passer for de færreste, selv om er man længe nok på en for lav dose, vænner man sig over tid til den forringede effekt så "godt", at en doseøgning vil føles som "hyper", uden at det er det...

At det ikke er sygdommens vilkår, men kold politik bag kronisk undermedicinering af stofskiftepatienter, fremgår af tråden Endokrinologer halverte behandlingsdoser i 1973, Marge og Nora har fyldt med god info herom.... Det er til at græde over.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hei igjen alle sammen

Jeg gikk igjennom en forferdelig periode i fjor høst og ut på nyttåret, fikk til slutt øke dosen og kom opp i verdier på ca FT4 15 og i øverste skala på T3. Det var vel å bra så lenge det varte.

Tok prøver igjen for cirka en uke siden fordi jeg begynte å føle meg litt utafor igjen, har gått på ca 3-3,5 grain pr. dag. I dag fikk jeg brev fra legen som sier at stoffskifteprøvene dine er KJEMPEFINE!!

Joda, FT4 var gått ned til 12 og T3 var nå på 4,3, dette var nøyaktig det samme som skjedde sist gang jeg møtte veggen! Legen min har i alle fall ikke lært noe, men det har heldigvis jeg så her blir det doseøkning tvert.

Hvis jeg nå ikke hadde visst bedre og fått utskrift av resultatene mine så hadde det gått rett på trynet igjen!!

Takk alle sammen som har hjulpet meg og til alle pass på dere selv

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

vel - jeg vet jo hva jeg hadde gjort.......
    Og det vet du også
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:32
  2. Helse- og omsorgsminister sier....
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-05-09, 21:44
  3. Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
    Av Vimseliten i forumet Blodprøver
    Svar: 26
    Siste melding: 18-03-09, 14:31
  4. Hva sier TRAS noe om?
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 18-03-09, 10:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg