Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
11-12-09, 18:46 #1
Sv: Leger og Nav vår uendelige behandlingsdreper
http://nav-norge.blogspot.com/
Jeg forsvarer ikke NAV-behandlingen av brukerne på noen måte, men jeg har sittet "bak skranken" i en omorganisert offentlig etat selv og har kjent "under huden" hvor frustrerende det er å ikke få nok resursser til å gi folk en god behandling.
Som Pebles skriver så må klagene i mange tilfeller gå høyere opp i systemet enn til den vanlige saksbehandler.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
11-12-09, 23:50 #2
Helt klart at det er i systemet og ledelse det er problemene sitter.
Er ikke så mye for den enkelte å få gjort med det men;
det er et faktum at enkelte saksbehandlere burde finne seg en annen jobb å absolutt ikke ha noe med klienter å gjøre;
det er et faktum at noen saksbehandlere får til noe om ikke annet så føler man at de er genuint interessert i å prøve og det hjelper også.
det er et faktum at det burde vært et helt annet system ifht kjennskap til de sakene de skal holde på med (plikt til å søke info) og rådgivende leger burde vært forbudt.
Nå er det ikke bare ifht meg selv at jeg har vært i kontakt med Nav for jeg har en datter på 21 med Aspergers syndrom.
Det er en også en festlig affære når rådgivende lege er en almennpraktiserende legesenter lege og avfeier alle spesialister innen faget.
Kansje også en grunn til at hodet ikke virker, for mange år med å stange hodet i veggen.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
16-08-10, 13:53 #3
Kære Pebles (og andre?)
Hvis du har praktiske erfaringer fra kontakt med NAV, har Jeanettelisa hårdt brug for lidt vejledning her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10854 . Håber du ved noget som kan hjælpe hende. Hun skriver jo direkte: "Men jeg er livredd for å snakke med NAV. Jeg har hørt så mye vondt, og at i allefall Hypotyreose er en sykdom de bryr seg lite om. Er det noen der med tips eller erfaringer om hvordan jeg skal representere saken min? Hvordan jeg skal gå fram?"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-12-09, 19:31 #4
Det er det samme i Danmark og selv om det nogen gange er fristende at bebrejde de ansatte, mere end at gå i struben på de politisk ansvarlige, kan det ikke nytte at spilde tiden på, hvad de få narcissiske psykopater blandt sagsbehandlere tillader sig i arbejdstiden, fordi systemet belønner dem, og straffer de samvittighedsfulde. Det er altså systemet der er skurken og så længe borgere i landet (uanset hvilket) bare stemmer dem til magten, som udformer denne politik - stemmer de også samtidigt på den måde systemet bruges på og er medskyldige i de ulykker som påføres borgere i nød, af systemet!
Det er, som Yvette siger - ikke nederst men øverst man skal slås om sin ret til at overleve som menneske og som borger. Det er at gå systemet ærinde, at fokusere på de sagsbehandlere, der aldrig burde have disse stillinger.
Mens man fokuserer på de synlige værste - fortsætter systemet nærmest uden modstand, fordi de menige borgere fokuserer enkeltsvis på enkeltsager og enkeltpersoner. Det passer systemet meget fint: "lad dem bare afreagere på syndebukkene og imens har vi selv fred til at gøre hvad der passer os..."
Faktisk kunne systemet ikke overleve hvis de menige borgere ikke havde lagt så mange kræfter og energi i deres kritiske fokus på enkeltpersoner/enkeltsager, og i stedet brugte kræfterne på at bekæmpe uretfærd fra toppen af.
Yvette - hårene rejser sig i nakken når man læser, specielt mellem linierne, hvad disse mennesker skriver. Man kunne så spørge sig selv om, hvorfor de ikke internt kæmper for mulighederne for at kunne udføre deres arbejde bedre... Men så kunne man spørge videre: hvorfor bebrejde dem, når resten af samfundet, mennesker ude på gaderne og i hjemmene lever med hovederne plantet dybt i sandet og lader som om alt er orden, så længe det ikke går ud over dem selv.
Uden en massiv, folkelig opbakning vil ingen faggruppe kunne gennemføre noget som helst, som går imod systemets ophav - den nationelle politik. Sådan er det i Danmark, sådan er det i Sverige, sådan er det i alle samfund og sikkert er det også sådan i Norge.
Jeg er ked af at du er syg, Yvette
Men jeg er glad for, at du er fri for at skulle hensygne resten af dine dage i det job. Det ville dit hjerte slet ikke kunne holde til, som tingene har udviklet sig gennem de sidste år.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-12-09, 20:04 #5
Meget relevant for denne vinkel er spørgsmål, mange mennesker har stillet dem selv, når de forgæves forsøgte at forstå - hvad kan få et ganske almindeligt menneske, "naboen næste dør" man har kendt siden barnsben... til at forvandle sig til et uhyre, en kapo i koncentrationslejr, en bøddel eller som her - til en uanstændig sagsbehandler med psykopatiske og sadistiske træk, manglende enhver form for medfølelse og evnen til at skelne mellem rigtig og forkert...
Det er i virkeligheden de svageste personligheder uden selvværd og selvrespekt, som er nemme ofre for systemernes afretning af dem til håndlangerne.... Om det så er et hakkeorden i et fængsel, eller i hæren, Abu Ghraib, eller i den offentlige forvaltning. Det virker ens og sker uanset hvor mennesker presses til at miste deres moral og deres menneskelighed... Disse mennesker er uvidende om, at de er ved at blive "opdrættet" til de syndebukke, den kritiske offentlighed skal beskæftiges med, mens systemerne i baggrunden fungerer fortsat, som det passer politikere.
-
13-12-09, 13:02 #6
Hei Anisa og andre.

Bare kort til det første. Snakker av erfaring. Det var ingenting vi som ansatte, og nå NAV, kunne gjøre internt. Systemet ble styrt med jernhånd fra de øvrige overordnede. Selv fagforeningene fikk ikke gjennomslag. Resultatet ble en masseflukt fra vår etat og en enda større masseflukt fra NAV. Både pga nye oppgaver uten opplæring, men like mye fordi man ikke lenger fikk lov å bruke tid nok på kundene. Det er forferdelig når kundebehandling tidligere var prioritert. Slikt tar på!
Det er bare å ville åpne øynene og se at der er andre enn en selv som lider. Men vi er alle sammen "flinke" til å overse våre medmennesker. Det vi ser i det offentlige og for øvrig i alle serviceyrker ellers, og i samfunnet slik det er blitt, er stress, mas og lite og ingen tid til hverandre. Så mitt spørsmål er (også til meg selv): Hvor starter vi? Angriper vi andre eller går vi først i oss selv? Kan vi sette oss i andres sted og prøve å forstå?
Jeg mener ikke at vi ikke skal forvente å bli høflig og ordentlig behandlet. Det gjelder jo uansett hvor vi henvender oss. Uhøflige mennesker finnes overalt. Men å skjære alle, (i denne tråden) saksbehandlere i NAV, over en kam nytter jo bare ikke. Det er et feilslått politisk vedtak så langt. Det vet alle som jobber på grasrota. De i toppsjiktet tror fortsatt at NAV fungerer optimalt. Vi har internett. Det er bare å google. Finnes masse stoff om dette - belyst fra alle parter.
Takk Anisa!
Opprinnelig skrevet av Anisa
Ja det er kjedelig å ikke kunne jobbe lenger. Jeg fikk uføretrygd pga årelange søvnproblemer, og omorganiseringen i min etat forverret problemene og gjorde det umulig for meg å være i arbeid lenger. Jeg gikk igjennom NAV-mølla selv, så jeg er godt kjent med problemene man møter, men jeg hadde og har medlidenhet med de som arbeider under håpløse forhold.
Ellers Anisa - jeg har sett hele foredraget du postet. DET var sterk kost, og gav mye å tenke på.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
14-12-09, 19:22 #7
Kanskje litt "off topic", men:
http://www.avisen.dk/butiksansattes-...er_119268.aspx
http://www.aftenposten.no/jobb/article3422279.ece• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
leger...
Av irene i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 12-07-07, 00:16 -
Leger i Ski?
Av baremei i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 04-10-06, 19:55 -
Sjekking av leger
Av Marianne i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 12-09-06, 18:28 -
Hørt om leger
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 06-07-06, 21:36 -
Dr. Følling på SIA
Av Tone i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 04-09-05, 16:15

Svar med sitat

Bokmerker