Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: D vitamin og tretthet
Hybrid View
-
11-12-09, 08:57 #1
Sv: D vitamin og tretthet
Takk

Hva skulle man ha gjort uten dere
-
11-12-09, 11:06 #2
Jeg bruker et produkt fra NOW som inneholder 25µgD3 + 45µgK2.
I Norge blir dette regnet som legemiddel. Det gjør all D3 over 10µg. For K2 er grensen 45µg.
Det kan dermed ikke importeres fra land utenfor EU - men produktet finnes i Danske nettbutikker, og er dermed fullt lovlig å kjøpe.
Den statistiske forskjell det er på Norge og Japan når det gjelder osteoperoser/peni/lårhalsbrudd er stor. Norge har masse - Japan har så godt som null.
Den største signifikante forskjell man finner, er kostens innhold av K2.
Så er det jo jenter som er verst utsatt for slikt, så spis K2.
K2, har som D3 en masse uavklarte funksjoner.
Det hindrer feks blodkolesterolet i å levre seg i kransarteriene.
Og det er jo guttas problem, så spis K2.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-12-09, 13:39 #3
-
11-12-09, 14:06 #4
Vitamin K forekommer også i flere versjoner.
Vesjon K2 kan man spise mye av. Den tradisjonsrike Japanske retten Natto, kan inneholde over 1000µgK2 pr. måltid. Den inneholder forøvrig også B12 og sikker mye annet rart.......
Det er en rett som går utenpå års gammal rakfisk, gamle Ole og Haggis på en gang - så verssego'
http://fremfraskyggene.blogspot.com/...l-1-natto.html
http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Natto_on_rice.jpg
K2 hører til de "vitaminer" som kroppen lager selv. Det lages av restene av K1 som ikke ble tatt opp av tarmen - bare det at det lages ikke nok.......
Så skal det også nevnes at radiumhospitalet skriver at dette - og misteltein forstyrrer cellegiftbehandling.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-12-09, 22:45 #5
Interresant dette. Jeg har både lav d-status målt til 44 (50-150) og S vitamin K målt til <0,1 (0-2). Så er nok helt riktig som flere av dere påpeker at disse henger sammen.
Det produktet fra NOW hadde sikkert vært bra for meg, har de det i Sverige tro? Legen mente dog at jeg ikke trengte K-vitamin selv om jeg hadde mangel, men mente jeg skulle klare å spise meg opp. Har begynt med 2000 D3 om dagen. (det er vel kanskje lite også)10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
11-12-09, 23:22 #6
Vet ikke særlig mye om Sverige - de har sikkert dette, men jeg bestiller på nettet og det havner rett i postkassa, og det er billig.
Lite er bedre enn ikkenoe da, og 50µg bedrer jo situasjonen betraktelig.
I starten kan man godt dobble den dosen i en måned. 100µg x 40 = 4000IU (IE).
Bare for å illustrere : http://www.iherb.com/Search?kw=D3%20K2&cid=936• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-12-09, 08:36 #7
Da har jeg tatt 40 ug D3 og K i 3 uker. Ble innmari trøtt og kvalm men dette har begynt å gi seg. Fant ut at det gikk mye bedre når jeg tok vitaminene før leggetid i steden for om morgenen
-
16-12-09, 10:26 #8
Prøv å ta dem til middagsmaten. Det skal være en fordel å ta disse til det mest fettrike måltid. En kan også ta det sammen med omega3.
Får trøste med at trettheten gir seg. Er vel det som gir trettheten om våren ? Man tror kansje det er mangel på ett eller annet, men kan være at kroppen endelig får litt D-vitamin.
Det gir seg jo , heldigvis
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bilkjøring og tretthet.....
Av isa1 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 2Siste melding: 18-11-08, 21:34 -
Ekstrem tretthet, nesten paralysert...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 10-04-07, 12:44 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06 -
Tretthet lik som svak fyllesyke?
Av Sis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 11-08-05, 13:24 -
Kronisk tretthet og stoffskifte?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 05-08-05, 00:08

Svar med sitat

Bokmerker