Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Litt om meg..Gunnda.
Threaded View
-
09-12-09, 10:22 #5
Sv: Litt om meg..Gunnda.
Tusen takk for svar .
Jeg ser jo at det er store mangler i den presentasjonen min, jeg burde ha kladdet!
For det første har jeg ikke den legen som kun medisinerte etter TSH. MEN SKADEN VAR ALLEREDE SKJEDD!!--- I dag får jeg "bestemme selv"...
Grunnen til at jeg ikke har så hyppig kontakt med legen i dag, er at jeg føler at jeg er like langt, hvis dere skjønner. Føler at det egentlig ikke er så mye han kan gjøre.. Og så er jeg nok mer "drittlei"(unnskyld utrykket), enn det å "sitte med lua i handa".Han skjønner det!!
Vedkommende er en god lytter, gir meg medisiner, men når det gjelder hormoner innrømmer vedkommende at kunnskapen er begrensa.
Denne legen er flink til å sende til spesialister, men de fleste der og oppererer etter sine "regimer".
Jeg har hatt god kontakt med privat endo, men denne har slutta.
Legen min i dag har to relle addisonpasienter, og sier at mye av det jeg forteller om meg selv minner om dem. Og så er det vel slik at vi med slitne binyrer har mye felles med dem.
Jeg ble akutt syk kl halv tre en natt..kunne ikke gå den påfølgende dag, gikk ned 8kg på 10 dager, lå med flybriller "døgnet rundt", mista all matlyst, lukta rart av mange ting, og smaken forandra seg. Svetta i enorme mengder...nøs mye, tissa ofte, og hadde en meget rar følelse i hele kroppen. Jeg husker jeg sa at det" kjennes ut som jeg kjemper for livet mitt"...måtte plutelig bare opp å gå over gulvet, skvatt bare ved den minste lyd m.m.
Dette var 2007....2007=det verste året jeg har hatt i hele mitt liv.
Etter jeg fikk kortison (nå hydrokortison)er dette blitt bedre, men tåler altså ikke kutte det ut -enda. Da mister jeg bl.a.matlyst igjen,raser ned i vekt, og blir veldig fysisk muskelsvak...
Når det gjelder tyroksin, bruker jeg thyroid sammen med noe levaxin. Den dagen markedet stabiliserer seg, kutter jeg vel det siste helt.
Ellers tar jeg MASSE mineraler og vitaminer...
(Jeg har bl a. god vit d3-status.)
Vigdis...jeg tar ikke Florinef. Legen min sjekker ofte elektolyttene, og disse er tilsynelatende normale.Det skulle vel tyde på normal aldestoron?!
Men jeg tar salt om natta, ofte to ganger, og da sovner jeg lett igjen!!Sist endret av Admin; 10-12-09 kl 00:33 Begrunnelse: Signatur rettet
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 190Siste melding: 11-07-16, 18:43 -
Gunnda
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 19-04-09, 22:34

Svar med sitat
Bokmerker