Sitat Opprinnelig skrevet av Delisa Vis post
Men sjukmelding på 20-50% det kan ein vel gå på i mange år før inntekta blir redusert, eller?
Etter hva jeg har hørt fra venninda mi som er sykmeldt, så er det et år som gjelder uavhengig av man er 100% eller 20% sykmeldt. Er man derfor skikkelig dårlig og det kan se ut til å dra ut i tid, burde man være 100% sykmeldt.

Sivven: Jeg kan bare si hva som virker å fungere for meg. Det er viktig å finne ut hvor mye du orker uten å bli dårligere. F.eks, hvis det er å gå 5 minutter nedover veien, så gjør det og legg deg på sofaen og tenk at yes! jeg orket 5 minutter. Det er mer givende enn å legge seg rett på sofaen og tenke at jeg orker absolutt ingenting.

Husk at kroppen din blir dårligere av at du føler stress over å ikke jobbe og være aktiv. Så prøv å legge vekk tankene om alt du ikke orker og fokuser på hva du faktisk orker.

Selv om jeg er mye bedre nå, så er det mye jeg ikke orker som mine venner orker. Men slik er det, de er friske og jeg har en sykdom. Så det har jeg bare avfunnet meg med, og sluttet å stesse med det.