Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
30-11-09, 21:24 #1
Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Er netop startet på et helt hormonbatteri ad modum Hertoghe. Er endnu ikke kommet i gang med det hele. Tager 100mg Pregnolone om morgnen. Ved ikke lige hvorfor, men det er anbefalet, at jeg tager hormonerne når jeg vågner. Har dog store problemer med søvnen, vågner kl 4-5, så det bliver i praksis kl. ca. 8.
Har så også netop lært, at hypothyroid og højt cholesteroltal hører sammen. Det er mig noget uforståeligt, da jeg ca. 3 uger inden blodprøverne havde afsluttet 4 måneder på rawfood, dvs. udelukkende frugt og grønsager. De sidste 3 uger inden havde jeg spist noget kød og lidt ost. Jeg finder det teoretisk nærmest umuligt, at jeg skulle kunne have et højt 'dårligt' cholesteroltal. Kan nogen mon forklare det?
Mange hilsner
VibekeJ
-
30-11-09, 21:58 #2
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Jeg har et bud, du finder i forummet Kolesterol i tråden Litt forvirret..., indlæg nr. 3.
Så er det Arvid Gerhard, som også har hypothyreose og beskriver sine kolesterol-erfaringer i tråden Lavt Stoffskifte og kolesterol.
Pointen er, at det høje kolesterol ved hypothyreose bliver endnu højere af fedtfattigt kost og kost med for meget vegetabilsk fedtstof, med undtagelse af kokosolie. Ja, Fedstoffernes effekt og veje er uransagelige.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-12-09, 07:20 #3
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Aporopos fett. Det er jo kjempeviktig for hjernen! Og spesielt Omega-3. Omega-3 er også viktig for humøret, viser nyere forskning (sitat David Servan Schreiber "Evnen til helbred"). Forskere regner med at vi har så stor hjernekapasitet ford våre forfedre levde på mye sjømat.
"Hjernen er en del av kroppen. Og akkurat som cellene i kroppens andre organer er hjernecellene i stadig fornyelse. Morgendagens celler lever på det vi spiser i dag." "Fosterets og spedbarnets hjerne har derfor et enormt behov for Omega-3. En dansk rapport som nylig ble offentliggjort i British Medical Journal, viste at kvinner som tar inn store mengder Omega-3 hver dag under graviditeten får barn med sunnere vekt, og de føder sjeldnere før termin. En annen dansk rapport, denne gangen i Journal of the American Medical Association, opplyser at barn som blir amme ti minst ni måneder, og som altså har fått i seg en stor mengde Omega-3, viser et høyere intelektuelt nivå tretti år senere." Fra boken• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-12-09, 15:01 #4
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Kære Anisa og Vigdis.
Mange tak for jeres svar om cholesterol og omega-3. Det var en stor hjælp.
Nu er jeg ikke så nervøs længere.
Kære Yvette.
Du skriver om bare positive virkninger. Kan du sætte mere præcise ord på, hvad det er for virkninger ?
Jeg trænger til at have noget at glæde mig til
Venlig hilsen
VibekeJ
-
01-12-09, 15:42 #5
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Nu er jeg ikke Yvette, som kommer nok senere forbi tråden her
Men jeg "blander" mig alligevel. Jeg bruger nemlig også Pregnenolone og har gjort det længe. Jeg bruger det samme præparat (bare klik på linket for at se hvad vi får) fra Source Naturals som Yvette. Men man kan altså ikke remse op, hvordan man mærker virkningen i hverdagen, fordi det indgår i det samlede hormonsamspil. Men du kan glæde dig til at det virker og at din dygtige læge mener at du har godt af det.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-12-09, 16:12 #6
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Hei VibekeJ

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det, for det er som Anisa skriver, et samspill mellom alle hormonene. Jeg begynte med Levaxin i 2004, samtidig kom overgangsalder. Mao masse hormonsprett på en gang. Ifbm overgansalder så fikk jeg tilbud fra gynekolog om østrogen, men "noe" sa meg at dette skulle jeg ikke ta - selv om gynekologen presset på ganske mye. Jeg tok imot resept, hentet pillene og kikket på disse en tid før jeg kastet de. Så begynte jeg å lese på nett og kom over stoff om Pregnenolone og Progesteron. DET føltes riktig!
Jeg bestilte begge disse to i kremform og begynte å smøre. Hvor lang tid det tok før jeg merket positiv virkning er vanskelig å si, men etter ett år hadde jeg smurt meg fra menopause tilbake til fertil alder. Det viste blodprøvene. Noe sveittetokter har jeg ennå, men ikke på langt nær slik det var, men det beste av alt er at jeg er ikke stoffskiftesyk! Og jeg er temmelig sikker på at mye av gevinsten tilskrives Pregnenolone og Progesteron. Vekta holder seg og jeg kan trimme så mye jeg bare vil.
Jeg har i 3 år brukt Westhroid. Nå går jeg på en mix av Westhroid og Levaxin for å spare på førstnevnte, siden markedet er som det er for tiden. Det ser ut som om jeg tåler det. Merker ingen forskjell, så jeg tror rett og slett at Pregnenolone og Progesteron støtter de andre hormonene. Føler heller ikke at jeg har problemer med binyrene, men har ikke tatt prøver av disse da.
Men jeg er i det hele tatt i fin form. Det skal sies at jeg har innsovingsproblemer, men de stammer fra tenårene. Jeg blir 54 nå snart og jeg tilskriver ikke disse problemene noe med hormoner å gjøre. Det har bare låst seg fast i hodet etter maaange år med søvnforstyrrelser. Har brukt Melatonin i minst 15 år, kanskje lenger. Begynte med å importere fra New Jersey i sin tid, etter en artikkel jeg fant i et blad.
Vet ikke om det var et slikt svar du ventet deg, men summert opp så er jeg i fin form - alderen tatt i betraktning.
Vel - alt er relativt. Glemte at hodet henger ikke helt med bestandig, så noe stoffskiftesyk er jeg nok.
Føler bare at den fysiske delen er helt ok.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-12-09, 16:53 #7
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Hej Anisa.
Vedr. pregnenolone.
Jamen, jeg vil væbne mig med tålmodighed og glæde mig til en 'samlet' effekt.
Mit præperat er nu ikke så 'fint'. Det ser ud til at være fremstillet på det lokale apotek nær Hertoges klinik.
Herligt med så mange vidende mennesker, der bare lige er klar med nyttig info. Super!
.
Var det forøvrigt ikke dig Anisa , der skrev om bagudbøjet livmoder forleden som endnu et hyposymptom ? Utroligt, hvad hypo kan forårsage. Læste forleden også om, at platfodethed var et hyposymptom. Det skulle angiveligt hænge sammen med det 'slappe' bindevæv. Ja, nogen gange kan man godt blive lidt skeptisk, men meget ofte, så passer det på mig, og jeg får denne fornemmelse af erkendelse: Nå, også det !! Det er en helt ny bevidsthedsudvidende verden at komme ind i. Og tænk om jeg kunne få det bedre. Ja, det ville bare være fjong!
Mange hilsner
Vibeke
-
01-12-09, 16:59 #8
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Hej Yvette.
Det ser ud til, at jeg har noget at glæde mig til.
Tak for svaret.
Mange hilsner
Vibeke
-
01-12-09, 17:46 #9
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Lykke til VibekeJ
Og husk at det kan være langsomme greier dette.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-12-09, 10:28 #10
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Hej Yvette.
Ja, det kan være svært med tålmodighed, når man kan så lidt, at livet ikke længere føles værd at leve.
Må holde ud for min mand og mine børns skyld.
Læste forleden i forummet om en kost kaldet nogle bogstaver, HTPDkost, det var ikke helt det, men noget der lignede.
Har prøvet om jeg kan finde det igen, men det er ikke lykkedes. Er det noget du kender noget til ?
Eller er der mon andre der gør det ? Jeg er helt ude af balance, hvad kost angår. Mit blodsukker er alt for lavt, jeg er sulten hele tiden eller har lyst til noget med sukker i, og det går jo bare ikke.
Er frugt dårligt, når man er hypo ??
Synes slet ikke jeg kan få hold på det.
Venlig hilsen
Vibeke
Lignende tråder
-
Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Av Lulu i forumet Thierry HertogheSvar: 28Siste melding: 26-06-14, 08:17 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" av Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 23Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
Av Anisa i forumet PregnenoloneSvar: 16Siste melding: 27-02-11, 17:40
Svar med sitat

Bokmerker