Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
Tråd: Lavt stoffskifte i 11 år
Hybrid View
-
01-12-09, 21:35 #1
Vitamin D...
Hei alle sammen!
Det er en stund siden sist, men jeg pleier å lesse mye stoff og har faktisk lært mye her.
Det har kommet andre blod resultat og jeg håper noen vil hjelpe meg i tolkningen og hvordan best jeg kan bruker vitaminer. Jeg har blitt skrevet resept for Vitamin D 1000 IU, som jeg må ta 1.5 tablett daglig. Videre legen (Balder klinikk) så et jeg må ta Zink, Selen, Calcium, Magnesium og Multivitamin og mineral tilskud. Dette fikk jeg etter jeg ba legen i Balder klinikk om å bytte Levaxine med Naturlig thyroid medikamente. Tilvanlig bruker jeg 150 mcg Levaxine. Jeg har vært dårlig i det siste, Jeg jobber som Laste bil sjåfør. Noen dager er det bare viljen min som jobber mens kroppen er totalt utslit.
Kan noen gi meg råd om hvordan best jeg kan bruker vitamin D, og hvordan jeg kan kombire alle de andre tilskudene. Jeg pleier å har sur oppstøt når jeg tar noe mineraler som Zink, Calcium etc.
S-ALAT >70 78*
fS-Vitamin D3 50 - 150 23*
S-Folat 5.7 8.1
S-Magnesium 0.71 - .94 0.75
S-Selen 0.6 - 1.8 1.2
S-Zink 9.0 - 17.0 10.8
-
01-12-09, 22:21 #2
Sv: Vitamin D...
Det var jo en lang liste Hassan.
Jeg vurderer nok D.vitamin manglen som det verste fordi det er så grunnleggende og har så mange vikninger i kroppen.
Så lav mangel som du har tåler du meget store doser, og må opp i store doser over lang tid.
Vær sikker på at det er D3 i pillene og ikke noe annet - D2 finnes også i piller - ikke bruk dem !
Du kan helt sikkert bruke 200µg/dag helt til å begynne med, men feks 100µg (4000IU) i noen måneder så på 50µg resten av livet.
Husk på at du bor i Norge (du vet det isflaket ute i nordsjøen) Da trenger du D3 for det er ikke nok sol.
Etter noen måneder kan du si du er mer stabil og dette påvirker stoffskiftedosen din, så den må også tilpasses.
Iallfall : Lykke til med det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker