Side 8 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 127
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    43

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Det finnes en del advokater som har spesialisert seg i trygderett. Sannsynligheten for at du har krav på fri rettshjelp vil jeg tro er ganske stor. Kan være verdt å undersøke(hvis du ikke alt har gjort det). Skulle tro du stiller sterkt, og du slipper å kjempe med NAV monsteret alene. Skjønner veldig godt at du er eitrende forbanna.
    ( vet ikke om du har gjort dette allerede, er i såfall ikke meningen å mase omigjen på ting)

-nettisen
    Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei Sonja!
    Veldig vondt og trist å lese om alle problemene som du møter hos NAV.
    Er enig med de andre om at du trenger noen til å ta over saken din.
    Rådene du har fått kan være vel verd å prøve. Du skulle ikke behøve å kjempe med dette alene, og du må for all del ikke gi opp.
    Vi får tro og håpe at det ordner seg for snille jenter tilslutt
    Du har også krav på innsyn i alle dine papirer hos NAV.

Vennlig hilsen hønemor
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Symptomene på ME og lavt stoffskifte er veldig like. Noen har jo begge deler.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

ÅHhh! Den *******s urinsyregikta tar knekken på meg! Nå er jeg altså rammet i håndleddet for andre gang på kort tid, jeg klarer ikke kle på meg uten at jeg begynner å gråte av smertene. Bare det å løfte opp et papir er dritvondt. Har hellt innpå med smertestillende og smurt med smertestillende krem, det hjelper noe, men fremdeles er det noe inni hampen vondt! Alt blir så ekstra tungt og vanskelig, og jeg blir så sint når jeg tenker på hvordan jeg blir behandlet av NAV og sykehuset (der de påstod at jeg ikke var syk nok for å få hjelp med gallestein). Skulle nesten ønske saksbehandlerne hos NAV kunne få kjenne smertene mine på egen kropp, kanskje de da hadde forstått at jeg faktisk er syk?

Skulle vært ute og kjøpt blomster til min far idag for det er jo farsdag. Men jeg klarer ikke plassere hånda på rattet og langt mindre bruke den, så det blir ikke noe av.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jaja, så fikk jeg svar fra et legekontor, da. Det legekontoret som den ene av legene har jobbet ved, den ene av de legene jeg har bedt om å forklare hvorfor de ikke har gjort jobben sin overfor meg og komme med en unnskyldning.

Svaret var at denne legen ikke lengre jobber der, og ellers var det fullstendig "goddag-mann-økseskaft". Og dette har de altså brukt 7 måneder (!) på å svare meg!! Når de først skulle bruke så lang tid på å gidde å sende meg et svar, kunne de i det minste fortalt meg hvor vedkommende er å treffe nå, for det vet de helt sikkert. Eller helst kunne de gitt f* i å svare. Å la folk vente i mer enn 7 måneder på et svadasvar er hårreisende!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Uff.. 7 måneder er lenge og vente for et så elendig svar. Helt enig med deg, de kunne fortalt deg hvor legen var å finne..

Kjedelig å lese om problemene dine her.. blir aldri forbauset lenger over hvor dårlig NAV behandler folk.
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Var hos frisøren idag og fikk for en sjelden gangs skyld sett meg selv godt i speilen. Det var til å gråte av! Jeg vet jo at jeg mister håret når stoffskiftet er for lavt, ikke bare håret på hodet men øyebrynene også. Og nå har jeg nesten ikke øyebryn igjen. De få jeg har er så lyse at de nesten ikke synes. Og håret mitt er tynt, pistrete, livløst og stygt. Og i ansiktet er huden deigete, pløsete og øynene er smale. Jeg er hypo så det virkelig synes!

Det er altså ikke bare jeg som føler meg dårlig, men det vises godt utenpå også.

Dessuten er jeg lei av å få kommentarer om at jeg går så tynnkledd.
    Ja, jeg går tynnkledd. Når stoffskiftet mitt er for lavt, så har jeg nemlig ikke kuldefølelse slik friske folk har. Det heter seg jo at når stoffskiftet er for lavt så fryser man mer. Jeg har det imidlertid stikk motsatt. Jo lavere stoffskiftet er, jo mindre fryser jeg når det er kaldt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Og jeg vet hvordan du føler deg.. var selv hos frisøren i forrige uke. Og det var et mareritt.. Det lyset og det "gode" speilet er ikke akkurat medistasjon og sitte og titte inn i... ALT syntes og ser så ille ut.

Øyenbryna mine er så og si borte på sidene, men takk gud for at det finnes blyanter på HM som kan fikse det meste.. Jeg har også helt hvite øyenbryn, men jeg farger dem jevnlig selv og bruker en sånn blyant i tillegg ute på sidene der jeg ikke har noen hår i det hele tatt..

Men jeg tror de fleste ser bleike og pløsete ut i de speila der altså.. ikke døm deg etter hvordan du så ut der ;) Prøv å ignorer de dumme frisørspeila

Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Når stoffskiftet mitt er for lavt, så har jeg nemlig ikke kuldefølelse slik friske folk har. Det heter seg jo at når stoffskiftet er for lavt så fryser man mer. Jeg har det imidlertid stikk motsatt. Jo lavere stoffskiftet er, jo mindre fryser jeg når det er kaldt.
    Selv om du føler dig så varm, at du er nødt til at gå tyndt klædt i kulden udenfor - kunne du prøve at tage din temperatur alligevel. Afhængig af det individuelle samspil hormonerne imellem - for meget/for lidt af det ene eller det andet - er man enten kuldskær eller det modsatte, uanset at begge har de hypothyreose og en (for) lav kropstemperatur. Jeg ved godt, at det lyder ulogisk, men flere, bl.a. Wilson og Broda Barnes har skrevet om dette "paradoks". Jeg har også haft det sådan i årene op til jeg fyldte 50 år. Men SÅ kom kulden, kan jeg love for og selv angora-nattøj + dyner i flere lag kunne ikke jage denne gennemtrængende kulde på flugt. Det varede helt op til at jeg gik over på Westhroid og binyrestøtte. Så vendte det og jeg død-fryser ikke mere.

Tabet af kropsbehåring inkl. øjenbryn og øjenvipper samt gerne hårløse læg - er et utvætydigt tegn på slidte binyrer, men med din forhistorie er det sgu et under, at binyrerne ikke er skrumpet helt væk, vil jeg mene.

Jeg ved, at du er led af alle gode råd, som ikke kan virke fordi du ikke har en læge til at hjælpe dig ordentligt. Men hvad skal man sige så? God bedring lyder lidt hult... Jeg håber virkelig at, der snart kommer lidt ekstra held forbi hvor du er og er så forpint.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Var hos frisøren idag og fikk for en sjelden gangs skyld sett meg selv godt i speilen. Det var til å gråte av! Jeg vet jo at jeg mister håret når stoffskiftet er for lavt, ikke bare håret på hodet men øyebrynene også. Og nå har jeg nesten ikke øyebryn igjen. De få jeg har er så lyse at de nesten ikke synes. Og håret mitt er tynt, pistrete, livløst og stygt. Og i ansiktet er huden deigete, pløsete og øynene er smale. Jeg er hypo så det virkelig synes!

Det er altså ikke bare jeg som føler meg dårlig, men det vises godt utenpå også.

Dessuten er jeg lei av å få kommentarer om at jeg går så tynnkledd.
    Ja, jeg går tynnkledd. Når stoffskiftet mitt er for lavt, så har jeg nemlig ikke kuldefølelse slik friske folk har. Det heter seg jo at når stoffskiftet er for lavt så fryser man mer. Jeg har det imidlertid stikk motsatt. Jo lavere stoffskiftet er, jo mindre fryser jeg når det er kaldt.

Du "må" prøve å få sett på det anisa skriver om vit D3, og vurdere å prøve å få tatt (tilstrekkelig) dose av det, kan være et godt nyttårsforsett Vi med dia, mangler det spesiellt ofte, det meste henger sammen, og den brikken kan nok med fordel også komme på plass, for at hele "systemet"/stoffskifet skal funke litt mindre kranglete : ) Håper du har noen du kan ønske deg vit d3 av i julegave, jeg fikk ett glass av min snille tante til bursdag : )

Uansett hvordan du føler deg, du ser snill ut, og du slipper bruke masse tid på å nappe uregjerlige øyenbryn + at du kan tegne opp øyenbrynene sånn du lyster, prøv deg frem, kanskje du finner en favorittmåte som gjør at de hårstråene ikke blir så mye savn : )

Hodehåret mitt har blitt tynt, vant til å ha langt "flott" hår (andres utsagn : ) uvant og litt trist, men sannsynligvis vil sånne ting ordne seg/vokse ut igjen når hormonene kommer mer i balanse : ) De som har hatt sykdommen lenge, kan nok bli "dritt lei", og det kan koste å stadig motivere seg for å prøve nye ting, økonomi kan også være et hinder, men alternativene er ofte så dårlige, så vi må ikke kapitulere, da kan vi faktisk ende med en enda værre helse også, og det er det mange av oss som egentlig ikke har helse til Håper d er plass for litt galgenhumor her også

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Nei, nå står'ke væla tel påske...!

I dag kom det brev fra NAV...
    De beklager at jeg har opplevd så mye tull med saksbehandlingen og fastslår at årsaken til dette ligger hos dem!! De beklager at de ikke svarte på den første purringen jeg sendte hvor jeg etterlyste svar på klagen min, og at jeg dermed måtte vente så lenge. Dette fikk jeg altså etter at jeg to ganger har klaget på saksbehandlingen. De opplyser også navnet på en saksbehandler jeg kan kontakte dersom jeg trenger hjelp med ny søknad eller har spørsmål.

Dæven døtte...!
    Det finnes altså litt menneskelighet i systemet. Bra!

Side 8 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn