Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
....men du kan også anskaffe dig en museskræmmer med batteri. Skulle efter sigende kunne skræmme mus og rotter væk i en 50 mtr radius. Skulle gerne række rigeligt til en bil, vil jeg mene. Mus og rotter stresses af ultralyde og/eller de elektromagnetiske impulser, som kun de kan høre og mærke - dermed skræmmes de væk fra stedet.

Bare der er noget, mus kan slippe ud af bilen igennem, så de ikke bliver sindsyge af "skræmslet" uden at kunne slippe ud....
He, he, her var det mange gode råd! Rådet om å bytte bil, har jeg måtte fulgt en gang tidligere, da nektet jeg rett og slett å sette meg inn i den muse-bilen igjen! Men mye rust på nåværende bil har ført til samme problem. Jeg bor ute på landet, mange kornåkerer rundt her, og mye mus....

Skal bytte ut bilen på nyåret, håpe den blir litt bedre...En sånn museskremmer har jeg i uthuset, den hjalp ikke mye der, desverre. Heter seg at musene venner seg raskt til lyden, omtrent som en radio, men kan likevel være verdt et forsøk kanskje

Nå forsøker jeg bare skremme de ut av bilen før jeg setter meg inn, prøver dunke og riste på bilen og alt, naboene tror sikkert jeg er gal