Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
22-11-09, 15:09 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja, det er fint at du minner oss om den teksten på nytt, Anisa. Den er vakker! Sånn vil vi ha det!
Noe annet: Etter å ha snakket med legen min om at Cortef gjør deg speeda, og ikke bør tas for sent, har vi innført følgende: 1 Florinef + 10 mg Cortef morgen og deretter 10 mg Cortef kl 14. Jeg sliter veldig med å få nok søvn, så lysten på å ta Cortef sent, som jeg gjorde ved å lytte til STTMboka, har minket. Jeg har frem til nå tatt min Nature-Throid på morgenen.
Men jeg blir jo trøttere og trøttere mot kvelden, og legger meg kl 21, sånn omtrent. I dag har jeg forsøkt å dele opp tyroksindosen i tre, morgen + kl 12 + 14, og det samme med Cortef. Hva slags erfaringer har dere andre? Jeg vet jo hva du vil si n`Finn, det store hormonsleppet er på morran, og da bør hele tyroksindosen tas!
Jeg har prøvd begge deler, både ta alt på morran og ta det i 2-3 doser, fallende i styrke. Og en annen ting, jeg merker at på kvelden må jeg fininstille meg på å lytte til kroppens behov for hvile og søvn. I går kveld lyttet jeg ikke så nøye, satt og sløvet litt foran Tv. Resultatet var en natt med lite søvn. Så lytte og følge kroppens signaler tror jeg er helt nødvendig for komme seg ut av denne grøftekanten med binyreslurr.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker