Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Liseapoteket i Asker
-
19-11-09, 13:00 #1
Liseapoteket i Asker
En person udenfor forummet har sendt følgende besked:
Liseapoteket i Asker kan skaffe ERFA Thyroid, det tar ca 14 dager. Så for dem som bor i området, og er for syke til å reise til Vitus jernbaneapoteket i Oslo, er det et pluss.
Sist endret av Admin; 22-11-09 kl 13:23
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
19-11-09, 14:41 #2
Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
20-11-09, 19:44 #3
Sv: Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Jeg har fått tak i, aner ikke hva men regner med at det er Erfa? Ikke hatt tid å hente ennå. Men det var på Liseapoteket
Regner med at den er rådyr siden det kun var 90 stk i boksen. Hørte rykter annetsted i fra at de kostet 1000kr da. Noen som har hørt noe slikt? Det er jo helt syk pris
Finner det uansett ut i morgen...
Ringte Jernbaneapoteket og de hadde ikke, men ventet inn. Og så fant jeg ut at lokalapoteket mitt også er Vitus. Tror jeg snakket med damen der 6-7 ganger før det lyktes meg å overbevise henne om at hun SKULLE KUNNE bestille for meg
Tilslutt ba jeg henne ringe direkte til Jernbaneapoteket for å få vite hvordan hun skulle gå frem OG ga henne tlf.nr dit. Og tilslutt skjønte hun jammen litt (men fremdeles ikke hvorfor jeg absolutt skulle ha Erfa istedet for Armour, til tross for forklaringer).
Så da burde jeg være sikret en stund. Takk og pris.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-11-09, 20:33 #4
Hjelpe meg vel, nå er jeg bittelitt fortvilet og frustrert her jeg sitter!

Var innom apoteket i går for å hente Armouren jeg bestilte for et par mnd siden, men måtte selvsagt gå tomhendt derfra. Fikk bare beskjed om at de prøvde å ordne med alternativ medisin, men de ante ikke når de fikk det inn. Så inntil videre fikk jeg bare ta kontakt med legen min. Men hva hjelper det, han kan jo ikke trylle tak i medisin..! (Han hadde aldri hørt om Armour før jeg kom dit, og har egentlig ikke så mye peiling på det, så jeg tviler sterkt på at han vet noe om andre alternativer.)
Har bare Armour nok til 4 dager.. Prøvde Levaxin tidligere i år, med forferdelig resultat, så jeg har en boks levaxin i kjøleskapet. Må vel bare gå over til det, selv om det er ganske meningsløst. Det kunne virkelig ikke kommet på et verre tidspunkt, for om 1 mnd skal jeg ut og reise..
Har lest gjennom denne tråden, men vet ikke helt om jeg skjønte så mye. Får man ERFA Thyroid om man ber legen skrive ut resept på den? (Må den skrives ut på registreringsfritak?) Er det noe alle apotek i Norge kan bestille? Vi har bare Apotek1 her jeg bor. Ser at det blir sagt både at den er billigere og at den er dyrere enn armour, hva stemmer?
Beklager langt og sytete innlegg!
Føler meg helt lost nå, og har ikke overskudd nå til å sette meg så mye inn i dette som jeg skulle ønske!
-
20-11-09, 21:04 #5
Alternativer heter jo generisk på Norsk.
Og ingen andre enn legemiddelverket bestemmer hvem som er generiske.
Og det er betryggende ?
Du kan bruke alle Tyroider som er merket med USP iallfall de er laget av samme pulver - og noen til.
Og det er relativt mange å velge i.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-11-09, 14:36 #6
Da kan jeg komme med en liten oppdatering. En heller dårlig en, dessverre.
Jeg var jo så fornøyd over å ha fått tak i Thyroid hos Liseapoteket i Asker. Men det som møtte meg der var en gedigen skuffelse. Aner ikke hva de hadde tenkt, jeg. Ja, det het Thyroid. Men innholdet var noe merkelig. De kunne ikke engang gi meg en utskrift så jeg kunne sjekke hjemme. Men av innholdet så var det både bark av en tresort og noe annet organisk + div mineraler +++. En lang innholdsliste. Sto at de inneholdt 260 mg thyroid pr kapsel og anfefalt dose var 3 om dagen
Damen på apoteket kunne forøvrig ikke fortelle meg noe som helst og visst ingenting. Men trodde det var helt trygt å prøve. Det gjør jeg altså ikke!
Må lete litt på nett og se om jeg kan finne det.
De kunne heller ikke bestille Erfa, i følge den jeg snakket med. Det var umulig og hun hadde heller ingen interesse av å få vite hvordan. De hadde Armour i bestilling og ville ikke prøve noe annet. Så jeg anbefaler IKKE Liseapoteket. Hvem var det som hadde fått bestilt der?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-11-09, 15:02 #7
Hvis dette apotek (er det et apotek i det hele taget?) ikke kunne bestille Thyroid fra Erfa - hvordan kan det kalde sig for et apotek? Det bliver Sonja ikke glad for. Det var vist een udenfor forummet som har sendt en glad besked om at "Liseapoteket i Asker kan skaffe ERFA Thyroid, det tar ca 14 dager", men det var Sonja, som har bekræftet anbefalingen med henvisning til deres gode service, som jo viser sig ikke at være så god alligevel.
Det kan godt være, at det er svært for apotekere rundt omkring at omstille sig til udskiftning af sortimentet, men det er jo deres levebrød og man burde derfor kunne forvente, at de er professionelle og kender til deres eget fag.
Det var en skuffende oplevelse.... føler med dig b@mbi
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-11-09, 16:31 #8
Forstår skepsisen din til produktet bambi - husker du hva det het ?
Jeg har mistanke om at det er et produkt som inneholder støtte for en kjertel som er iorden - og ikke ferdige hormoner.
Kan det stemme ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-11-09, 17:59 #9
Vuæææh! Jeg bestilte for noen dager siden på Liseapotket! Da får jeg gjøre som jeg gjorde med legen, komme med en lang remse infor fra ERFAs egen hjemmeside http://erfa-sa.erfa.net/ og spørre apotekeren om det er derfra de har bestilt. Men da hun snakket med legen min på telefonen , sa hun Canada, og hun sa 500 tabletter og 2 000 kr. Så det lover kanskje godt?
Men, alle sammen, dersom Norsk Medisnaldepot ikke tar ansvar, så er det kanskje best å troppe opp på apoteket med adresse til ERFA og all info printet ut?
Puh, jeg har holdt på sånn med legen og, for å få Cortef (kom tre dager på rad, kun den ene dagen med time, men var desperat, tilslutt fikk jeg riktige papirer. Da flirte han og spurte om jeg kom på besøk dagen etter også! Godt med humør oppe i det hele)
Ok, da vet jeg hva jeg skal gjøre på mandag. Skriveren går snart tom for blekk, he-he• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
21-11-09, 18:27 #10
n`Finn: Produktet het kun "Thyroid". Fikk ikke tak i produsent. Hun lovet meg en utskrift, men fikk det aldri. Hadde med meg barn som ikke syntes over 30 min på apoteket var særlig moro, og det syntes ærlig talt ikke jeg heller. Så tilslutt tok jeg med meg resepten og gikk. Har forsøkt å google det, uten hell. Men om jeg ser bilde av boksen igjen så husker jeg den helt sikkert.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Svar med sitat

Bokmerker