Begynte på Cortef 27. 10. 2,5 mg hver dag i begynnelsen, økte raskere. Den 1. 11 sto jeg på 20 mg Cortef og 2,5 grain Nature-Throid. I følge legen min hadde jeg økt for raskt på egenhånd. Og ble litt redd da han begynte med all hjertemonitoreringen, og tenkte at dette er alvorlige saker, ikke gjør ting på egenhånd. Så nå har jeg stått på samme dose siden da, skal øke til uka. Bortsett fra at 1 tablett Florinef ble innført på tirsdag. Jeg ba om det.

I dag er det 19. 11. Og jeg føler meg egentlig ikke noe særlig bedre enn da jeg begynte med Cortef.

Jeg gjorde følgende, fordi jeg hadde lest i STTM boka: Jeg gikk ned fra 4 grain, som var for mye (mannen min sa at da var jeg hyper) til 1 grain! På ca 1,5 uke. Jeg var ganske desperat. Hvorfor gjorde jeg dette? Jo, grunnen var: I boka advares det sterkt mot noe de kaller "thyroid dump" hvor alt det T3 som ligger lagret, løsner med et brak og du blir fullstending hyper. Jeg har vel i stedet blitt rake motsetningen. Jeg sto på 3,5 -3,75 før det. Som jeg kanskje antar er min dose.

Jeg spiser etter Wilson, så godt jeg klarer. En slags grønnsaksmat/suppe/herligheter i all enkelhet 4-5 ganger pr dag. Glutenfritt, fritt for søt melk, fritt for alkohol, sukker osv.

Jeg er forferdelig svimmel, mer enn noensinne, bare å skrive dette krever mye av meg. Og jeg er så senil i hodet at det er grusomt. Jeg må lage ark slik som de har under medisinutdeling på sykehus forå overhode huske om jeg har tatt medisiner, Florinef som skal være i kjølskap, inhalasjon, Circadin som skal ligge mørkt i esken sin etc. Det er en pine bare mannen min setter på radioen for å høre nyheter.

De siste to døgnene har jeg ligget mer en noensinne. Det er også posivitve ting som har skjedd, men nå bil jeg bare ha hjelp av dere andre som har gått opp løypa litt før meg, Rufus, Gunnda og andre kloke mennesker!

Jeg har i dag økt med 1/4 grain, for jeg tror synderen ligger der