Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
17-11-09, 19:17 #3
Sv: Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
Siden jeg ikke har en tyreoiditt - en autoimmun betennelse som har ødelagt kjertelen, men likvel trolig har lavt stoffskifte, hvilken form for hypothyreose har jeg da? Du n`Finn er visst også i samme situasjon, hypothyreose uten antistoff. Hvordan få diagnostisert dette, da dette er en sjelden form for hypothyreose som legene sikkert ikke tar seriøst?
Jeg har ikke prøvd tilskudd av selen, og iflg min blodprøve på selen så er denne normal. Har også lest at man skal være meget forsiktig med tilskudd av selen, og at dette kan gi alvårlige bivirkninger, så veit ikke om det er så aktuelt å prøve.
Når det gjelder D vitamin så er det bestandig S-OH-25 D jeg har tatt, bortsett fra en gang da jeg fikk spesifikt resultat av D2 og D3 på hhv 25 og 23 for ett år siden. Antar at det er S-OH-25 D jeg skal ta, og denne ligger som sagt nå på 65 etter ca 6 mnd med daglig tilskudd av 20 ug D3. Er det billigere å skaffe seg resept på kraftigere D3 kontra å kjøpe på helsekosten? Føler i hvertfall et behov for å øke D-vitamin verdien betraktelig ennå.
Har som sagt en arvelig kolesterol sykdom, som sikkert er grunnen til at jeg sliter med høyt kolesterol. Eller er det stoffskiftet som gir meg høyt kolesterol? Jeg har i hvertfall blodprøver som indikerer arvelig belastning på kolesterolet. B12 er forøvrig normal hos meg. Ligger på ca 300-350. Jeg har aldri målt kolesterolet annet enn fastende på morgenen. Dette med spytt-tamponger er ukjent for meg. Hvor får jeg tak i dette, og hvordan gjør jeg det?
Det er jo tydelig at jeg er langt unna de såkalte målene rundt TSH på 0,5-1,5 og T4 på 20-25. Men ser også at mange påstår at de har lavt stoffskifte selv om TSH ligger på under 1. Hvordan kan dette stemme i forhold til min TSH som flere ganger har ligget på over 3 og 4? Har dette med type hypothyreose å gjøre?
Lignende tråder
-
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Av nuttisen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 29Siste melding: 10-11-12, 22:54 -
Har dere sett denne før? Om lavt stoffskifte på Vg.no
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-04-09, 11:17 -
Når merket dere først symtomer på lavt stoffskifte?
Av Knapp i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-05-08, 16:54 -
Ny her og tror jeg har lavt stoffskifte
Av marthemaria i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-11-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker