Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Hybrid View
-
17-11-09, 19:08 #1
Sv: Liothyronin-historier
Ja, det kan en spørre seg om !
Det er vel noe som bare er der - i bakgrunnen, og jobber som en grå eminense med å rette oppatt alle feila frå igår......................
Og om det blir noe feil der, lærer de nok at det bare er å spise Levaxin - da blir man frisk igjen - som før .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-11-09, 19:25 #2
Ja huff!! Jeg kunne ikke dy meg da jeg skulle gå - jeg sa rett ut at jeg skulle hatt hjelp for lenge siden. Men DET fikk jeg ikke noe svar på! Men kanskje jeg satte igang en tankeprosess? Det er bare å håpe...
-
17-11-09, 22:37 #3
ja, vi får håpe Halla.
håpe at de ikke har hypohjerne
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-11-09, 23:17 #4
Rart det der. Jeg ser at både pakningsvedlegget til Lio og felleskatalogen nevner doser på 40-60 som behandling ved hypo. Vil ikke det få mange hjerter til å hoppe litt i overkant?
Fra felleskatalogen:
Liothyronin Nycomed Pharma
Thyreoideahormon.
Pakningsvedlegg
Varenummer
Foto
ATC-nr.: H03A A02
TABLETTER 20 μg: Hver tablett inneh.: Liotyroninnatrium 20 μg, laktose 62 mg, andre hjelpestoffer til 100 mg. Med delestrek.
Indikasjoner: Alle former for hypotyreose hos barn og voksne. Kan brukes i kombinasjon med tyroksin og ellers når en ønsker en raskt innsettende effekt. Som diagnostisk hjelpemiddel ved tyreotoksikose.
Dosering: Individuell dosering: Ved hypotyreose anbefales en initialdose på 10-20 μg daglig, med gradvis økning. Dosen justeres etter behandlingseffekten. Vanlig vedlikeholdsdose hos voksne er 40-60 μg (2-3 tabletter) daglig. Til barn ligger dosen vanligvis på 10-40 μg daglig, avhengig av alder og kroppsvekt. Preparatet gis til barn ved meget spesielle indikasjoner.
Det er i så tilfelle ikke merkelig at leger uten kunnskap om Lio bare blar opp i felleskatalogen og setter en eller annen slags dosering innenfor det anbefalte.
Her fra pakningsvedlegget:
3. HVORDAN DU BRUKER LIOTHYRONIN
Bruk alltid Liothyronin slik legen din har foreskrevet. Kontakt legen eller apoteket hvis du er usikker.
Dosen bestemmes av legen som tilpasser den for deg. Vanlig dagsdose hos voksne er 2-3 tabletter (40-60 mikrogram). Hos barn ligger dosen vanligvis på 1/2-2 tabletter (10-40 mikrogram) daglig avhengig av alder og kroppsvekt.
Hvis du mener at virkningen av Liothyronin er for kraftig eller for svak, bør du rådføre deg med legen eller apoteket om dette.
Men kanskje dette er ment som doseringsforslag hvis man ikke bruker Levaxin. Det er i hvertfall kjekt å ha litt egentilegnet kunnskap før medisinering ser det ut til.
-
17-11-09, 23:53 #5
Hadde jeg tatt slike doser som det står i pakningsvedlegget, så hadde jeg kolapset, tror jeg! Jeg startet på 10 mcg daglig, og det gikk bra i drøyt 2 uker før bivirkningene kom. Jeg hadde ikke hjertebank, men ristet og skalv, og frøs helt inn i margen. Og så kom smertene i armer og bein, som det står om i p.v. Jeg holdt opp i et par uker, før jeg startet på igjen med halv dose. Det har jeg nå gått på i en drøy måned, og har god virkning ang. det mentale. Har mer tiltakslyst, sover bedre om natta osv. Men må jo nevne at jeg også har økt Levaxin noe i det siste, da det viste seg at fT4 hadde gått ned en del.
Noen er jo ekstra følsomme for trijodthyronin, og jeg er nok blant dem, så her må man gå forsiktig til verks! Men det hjelper på, og jeg skal prøve å øke litt seinere, når ting har stabilisert seg.
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Funker hjernen ?
Av Hansen i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44

Svar med sitat

Bokmerker