Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
14-11-09, 15:45 #4
Sv: Hashimoto's og Sjøgrens syndrom
Jeg har også Hashimotos og har for tiden et stoffskifte som er altfor lavt. Jeg sliter også med munntørrhet (ikke tørste) og tørre øyne for tiden. Jeg sliter også med at jeg mister altfor mye hår, har nesten ikke øyebryn igjen og håret på hodet er pistrete, stygt og tynt. Ikke har jeg særlig til matlyst heller. Man skulle jo tro at manglende matlyst bare ville være bra for et overvektig menneske, men det er det ikke. Maten blir så ensidig.
Om de tørre øynene kommer av stoffskiftet eller noe annet er ikke godt å si. For min del kan det også være en reaksjon på tørr luft, slikt pleier jeg å få samtidig med kulda. Har også vært mye plaget med sprukne lepper og sprukne munnviker i høst, men det ser ut til å ha gitt seg. Munntørrheten kommer gjerne når jeg er stresset, og det hjelper meg å ha noe å suge på som f.reks. pastiller, eller bare ta en liten slurk drikke så jeg får litt fuktighet i munnen. Hadde en operasjon pga tett spyttkjertel da jeg var 17 år, aner ikke om den kan ha noe med saken å gjøre.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Hashimoto, lavt T3 syndrom - lærer stadig
Av evelin i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 02-02-12, 08:59 -
Min datter holder på å utvikle hypothyreose
Av gismo i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 46Siste melding: 08-01-08, 14:35 -
Sjøgrens syndrom
Av Siriliss i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 14Siste melding: 03-10-07, 15:48 -
Metabolsk syndrom - syndrom X
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 26-08-07, 20:50 -
Sjøgrens syndrom
Av pling i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 5Siste melding: 29-08-06, 17:10

Svar med sitat
Bokmerker