Viser søkeresultater 1 til 10 av 59
Threaded View
-
12-11-09, 11:23 #10
Sv: Lav TSH og lav T4
hehe - får ikke håpe de greier det da !
Det jeg forstår av dette mener jeg bekrefter spådommene mine......
Du har rett og slett vært feilbehandlet !
Anti-TPO på 1000 er en sikker bkreftelse på at kjertelen ødelegges av antistoffer og at det er årsaken til det lave stoffskiftet (og høy TSH)
Du kan regne med at en full dose er nødvendig nå, for kjertelen bidrar ikke mer. Altså sikte deg inn på rundt 3 grain/dag.
Det er om å gjøre å komme seg så fort som mulig dit - men ikke for fort.
Altså ikke fortere enn kroppen din tåler. Noen er mer følsomme enn andre.
Jeg mener likevel at med de verdiene der kan du gå fort opp til 2Grain. Derfra litt saktere - til du kjenner symptomer på at det er for høyt, så litt ned derfra.
Så ser det ut som at de ikke har klart å knekke binyrefunksjonen din, men du må være trøtt på kvelden ? Da er det ikke mye igjen, men det er ikke noe rart når stoffskiftet er så lavt.
Prolaktin er jo et hypofysehormon som er høyt under amming, men det regnes ellers til stresshormonene. (med. term.)
Det k a n bli høyt hvis du var stresset da de tok blodprøven.
Det skal være lavest om dagen og høyest om natten, fordi det er høyt ved lavt dopamin.
Men i "vår alles" sammenheng er det også avhengig av TRH.
Høy TRH vil gjøre at prolaktinet er høyt.
Høy TRH er også det som forteller hypofysen at TSH skal bli høy.
Så dette kan ha sammenheng i din situasjon - får du opp fT4 vil TRH falle og det vil medføre at prolaktin og TSH faller.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Helse- og omsorgsminister sier....
Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 21:44 -
Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
Av Vimseliten i forumet BlodprøverSvar: 26Siste melding: 18-03-09, 14:31 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01

Svar med sitat
Bokmerker