Hei...jeg har bare skumma innlegga, men det er helt FORSKREKKELIG at kegene,mange av dem, enda ikke har lært at TSH ikke er et stoffskiftehormon. Dette forklarer n,Finn gang på gang helt "pedagogisk riktig"her inne gang etter gang,- og takk for at det når OSS andre.. MEN så må VI selv prøve forklare videre til legen.
Det står massse om dette på ulike andre fora også.
Det legene tror når vi får en lav,subrimert TSH er at vi da er automatisk overdosert. I den sammenheng er det jo tT4 og fT3 en må se på +symptom.
MEN de med HØYT stoffskifte har jo lav TSH, og "skyhøye" verdier av stottskiftehormon(pluss evnt.ulike antistoff). Og for dem med HØYT stoffskifte kan forklaringen med både hjertefeil og osteoporose være mere aktuelt. Men vi med LAVT stoffskifte får en lav TSH fordi vi må opp i en så høy medisindose at den vil subrimere TSH. Selv om en del av oss også kan medisinere seg etter en TSH-verdi...og ""heldige""er jo de, syns jeg, for da blir det noe enklere(hvis noe her kan kalles enkelt da!)
Viktig at legen skjønner dette.
Men når vil de lære om det i utdannelsen sin?
Hvor ofte vil et undervisningsopplegg bli revurdert på universitetsnivå?
Dette siste er utenom spørsmålet ditt, men indirekte aktuelt-og lurer faktisk på det. Mulig når store internasjonale undersøkelser/forsøk blir godkjent som VITENSKAPELIGE..

Ved bruk av Naturlig Thyroksin blir ofte FT4 lav også, og fordi noen reagerer
på en for lav fT4 brukes en liten dose med "Levaxin",T4, i tillegg...for dem som tåler det, da!!!
Jeg har økt dosen min, og SVETTER MINDRE,MINDRE HJERTBANK m.m.
Nå er vel det i en kombinasjon med binyrestøtte også.
(Og, ANISA, ja...."CORTEF"!!!)
Tilbake til deg..det første som slo meg er at du er undermedisinert.
Du nevner at du skvetter lett...har du undersøkt BINYRESTATUSEN din?