Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Frøken Småkatt
Threaded View
-
09-11-09, 23:54 #5
Sv: Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..
Hehe - joda, hun er dronningen i huset!

Tja - kanskje det er flest kvinner som er glade i katter? Vi har jo en typisk "kvinnesykdom"...
En venninne av meg som har hypothyreose er mer kattegæærn enn meg, så kanskje det stemmer?
Til den som nevnte hårfargen; min hårfarge er nok nærmere fargen på de musene hun fanger...
Min erfaring med det å ha katt i huset og hypothyreose, er at jeg glemmer så ofte om katten er ute eller inne! Ofte må jeg gå rundt i huset og sjekke alle stedene jeg hun pleier å sove, for å se om hun er inne fordi jeg ikke husker om jeg har sluppet henne ut eller ikke. Flere ganger har jeg opplevd at jeg banker kallesignalet vårt på vinduet for å se om hun er ute, og så sitter hun plutselig rett bak meg i stedet.
Om gikta:
Jeg kan fremdeles ikke ta armen bakpå ryggen uten at det smerter i skulderen, men det kunne jeg ikke før vaksinen heller, så det er nok gikta som holder til der. "Vaksinesmertene" er borte. Har de siste dagene hatt urinsyregikt i håndleddet på samme armen, så jeg har vært noe redusert i det siste. Fryktelig tungvindt å kle på seg! Og så blir jeg så sinna hver gang smertene jager! Jeg griner av sinne. Og så ødelegger jeg ting. Denne gangen var det et brett med isbiter som gikk til et visst sted fordi jeg ikke kunne bruke to hender til å vri isbitene løs. Så dermed havnet det isbiter over hele kjøkkenet etter at jeg smelte hele brettet i benken i sinne. Benken holdt, men brettet sprakk... Jaja, jeg får ta meg en tur innom Europris og kjøpe meg et nytt brett...
Jeg føler meg altså så alene og hjelpeløs når jeg ikke kan bruke begge armene! Den eneste som kan hjelpe meg her i huset er faren min, og det er ikke alltid han er hjemme. Moren min er dårlig og klarer ikke så mye selv. Forferdelig plundrete å skulle kle på seg syltrange pølseskinn av noen kompresjonsstrømper og smertene gjør at bare tanken på det gjør vondt. I helga kunne jeg ikke løfte fjernkontrollen til tv'n en gang.
Ikke ble det mye til farsdag heller i helga. Hadde planlagt å kjøre til Plantasjen for å kjøpe blomster, men med den hånda kunne jeg bare glemme å holde i rattet.
Er bedre igjen nå. Fant igjen noen tabletter med Prednisolon jeg fikk av legen i våres da jeg hadde skulderbetennelse. Har tatt dem nå og det hjalp, nå er håndleddet nesten normalt igjen. Er ikke helt sikker på hvorfor jeg fikk det giktanfallet nå, men tror det kan ha med at jeg fikk i meg noen bønner til middagen sist onsdag, eller at jeg i det siste har spist servelat fra en annen produsent enn jeg vanligvis gjør.

Til teknisk team - beklager avsporingen av tråden, det ble litt mer enn jeg trodde.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Svar med sitat
Bokmerker