Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Det er hverken sundt eller tilrådlig å gå så hurtig opp i vekt, og en sunn vektoppgang baserer seg på at den vesentlige vektøkning består av økt muskelmasse.
    Lav fett prosent skal man ikke ha, og i den grad man har det kan en viss oppgang i fettprosent forsvares.

Rikelig tilgang på Jod vil føre til at det er lettere for kjertelen å holde en høy produksjon. Jeg vil anta at man ved å redusere inntak av jodholdig mat i noen grad kan forhindre et uheldig høyt stoffskifte.

For lav tilgang på Jod kan også føre til at kjertelen vokser i størrelse, så metoden krever nok en viss årvåkenhet på dette problemet.

Brokkoli, og så vidt jeg vet - all kål - er istand til å trigge antistoffer, og antar at det også gjelder TRAS. Det vi i så fall være uheldig for en slik situasjon.
    Men sjekk dette !
    Søk på det ? Eng. : goiterous food.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    11

Red face Sv: Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Jeg har gått opp 8 kg på 2 uker, men det er bare rundt magen
    Den vektoppgangen har ikke vært tilsiktet. Stoffskiftet mitt ble for lavt og dermed spratt vekta opp..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Etter å ha vært til legetime hos min nye fastlege, har jeg blitt fortalt at jeg har en stor klagesak mot min forrige fastlege, siden han aldri meldte i fra om mitt høye stoffskifte, før jeg selv ringte og forhørte meg om det.

Jeg tenkte hele veien at "om det er noe galt med meg, ringer legen og sier i fra om det". Antar jeg tok grundig feil. Føler for å saksøke vedkommende, i hvert fall skade omdømme til denne legen. Jeg kunne faktisk vært på bedringens vei for godt og vel et halvt år siden. Takk for den!
    Finnes det regelverk som sier at han har plikt til å melde fra til meg?

Uansett, lei av at ting tar sånn tid. Nå har jeg tatt enda flere blodprøver og må vente en uke før jeg blir henvist til en spesialist.. Håper inderlig jeg merker forbedringer etter behandlingen starter. Er mer oppmerksom på symptomene min nå enn noen gang og det irriterer meg.
    Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

JA, men føler seg bagatellisert !
    Tviler på at det går an å ansvarliggjøre legen - hvor mange leger ble dømt i Talomidsaken ?
    De har nok ordnet seg, men vel vitende om dette har man jo pasientombudet.
    Det er dessverre ikke alltid de kan sette seg ordentlig nok inn i saken til å gi et tilfredsstillende svar.
    Men la ikke dette avholde deg !

http://www.npe.no/

Og motpartens syn : http://www.tidsskriftet.no/lts-pdf/pdf2004/1812-3.pdf
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Ja, etter å ha fått svar på de nye blodprøvene viser det seg at stoffskiftet bare har blitt høyere. Legen kalte det "ekstremt høyt". Jeg har en T4-verdi på 30. Nå skal jeg til røntgen og håper jeg kommer meg til en spesialist ASAP!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

30 er høyt da, men kan bli det dobbelte.
    Uansett går det ikke an å se i en tabell hvordan DU har det med dine 30.
    En del andre prøver kan si mye mer om det enn stoffskiftemengde-prøvene.

Tok du flere ?

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Takk for oppmuntringen, syns legen fikk det til å høres fryktelig ille ut Ille er det selvfølgelig, jeg har jo slitsomme symptomer, men jeg skal ikke si jeg er døden nær selv om verdiene er høye. Tror jeg har tilpasset meg til sykdommen siden jeg har gått med den i kroppen så lenge.

Den siste tiden har det eskalert seg og jeg har utrolige vansker med å sove, samt sliter jeg med vekttap. Jeg tok enda en blodprøve i dag og skal til røntgen på Aker Universitetssykehus i morgen. Har noen formeninger om hvor lang tid det vil ta før jeg kan begynne med behandling? Dette tar fryktelig mye tid og jeg som har eksamener rett rundt hjørnet..

Skulle forresten "ønske" det var flere med høyt stoffskifte her på forumet som kunne dele erfaringer med meg.

Lignende tråder

1. Har jeg høyt stoffskifte?
    Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 02-11-09, 16:57
  2. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  3. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  4. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn