Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
-
24-10-09, 12:55 #1
Bivirkninger af vaccine mod svineinfluensa
Svenskere var de første i Norden med vaccineringsprogrammet. "Mer än en halv miljon doser av influensavaccinet Pandemrix har skickats till landstingen. Flera tusen svenskar har fått vaccinet och nu kommer anmälningar om biverkningar till Läkemedelsverket." Kilde: artikel i DN.se 190-tal biverkningar av vaccinet
Jennely, 26 år: "Undersköterskan Jennely Ottosson, 26, från Umeå, var helt frisk när hon vaccinerade sig. Dagen efteråt hade hon 39 graders feber och var helt slut." Læs mere...
Rebecka, 32 år: "Vid samma tillfälle vaccinerade sig hennes klasskompisar. - Det var i alla fall fem av 19 personer som blev dåliga i min klass."Læs mere...
Lotta, 49 år: "Undersköterskan Lotta Lindström, 49, från Jönköping, vaccinerade sig onsdags förra veckan."Læs mere...
Maria, 27 år: "Maria har flera kolleger som har fått liknande biverkningar. - Jag har vaccinerat mig tidigare mot olika saker och då har jag inte känt någonting."Læs mere...
Carina, 46 år: "i Vellinge var en av de första i Sverige att ta vaccinet och hon kände biverkningar. - Jag blev hängig och kände mig lite varm. Men det var inte så farligt, säger hon."Læs mere...
Vanliga biverkningar:
Smärta och svullnader vid injektionsstället
Feber
Trötthet
Huvudvärk
Frossa
Förändrad lymfkörtel
Influensaliknande symptom
Värmekänslor.
Myalgi
Muskelsmärta.
Mindre vanliga biverkningar:
Sömnlöshet
Diarré
Kräkningar
Illamående
Ökad svettning
Klåda
Utslag.
Källa: Produktresumén för Pandemrix, publicerad på lakemedelsverket.se
Skeptiska läkare förbjuds att prata om massvaccinering
Vaccinmotståndare i vården riskerar att bli omplacerade
Hmmm.... hvordan mon babyer har det efter indsprøjtning med vaccinen? Eksperterne siger at de "reagerar bra på svininfluensavaccinet - och får få biverkningar" Babyer kan jo ikke anmelde bivirkninger. Helt ned til 6 måneder? Er de blevet sindsyge alle sammen?
Og de gravide? De vi bare tro, at det de har de sædvanlige graviditetsplager, specielt da mange førstegangsgravide slet ikke aner noget om, at man kan faktisk have en nem graviditet. Hvad vaccinen gør ved fostrene, kan man heller ikke vide, da netop dette er meget tys, tys om ude i verden.
Og hvad med dem, der dør kort efter, at de var blevet vaccineret. Om dem siger ekperterne, at de er "bare" døde af døden. Hmm... var de netop ikke med i den "udsatte" gruppe og hvordan kan man vide, at de er døde "af døden" fordi de ikke kunne holde til vaccinens belastning på deres syge kroppe? Når en 90-årig dør kort efter vaccinering, kan man undgå at kalde det for at han/hun døde "af døden"? Hvad fanden er meningen så med, at vaccinere så gamle mennesker, at man så ikke ved hvad de dør af kort efter?
Når jeg tænker på alle stofskiftesyge, som selv uden vaccinen kan påvise alle disse symptomer - vil jeg gerne være en flue på væggen hos de læger, der vil afvise deres nyvaccinerede stofskiftesyge med, at "dette er jo de vanlige stofskifte-symptomer I har jo altid klaget over alligevel"....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-10-09, 19:38 #2
Sv: Bivirkninger af vaccine mod svineinfluensa
Nei babyer kan ikke anmelde bivirkninger - det kan ikke jeg heller.
Jeg ahr forsøkt ved flere anledninger.
Mitt barnebarn fikk en vaksine i hvert lår. Det ene ble rødt og hovnet opp til dobbelt størrelse.
Men det var ingen bivikning......
Så vil de at jeg skla stole på dem når de uttaler at det er få bi-virkninger ?
Jo - jeg forstår jo hvorfor det er så få da.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-10-09, 19:55 #3
Iflg. The Military Vaccine Resource Directorys website indeholdt Golfkrigens miltbrandvaccine gennemsnitligt 34,2 ppb squalen (dele/milliard). Ifølge GlaxoSmitKline's udsendte dokument, side 6, indeholder deres Pandemrixvaccine 10,68 mg squalen pr. dosis (0,5 ml) - dvs. en million gange mere squalen end i den miltbrandvaccine, der er under meget stærk mistanke for at have gjort så mange syge under Golfkrigen. Kvindelige soldater frarådedes graviditet i mindst 18 måneder efter vaccination pga. risiko for fosterskader.....
... hos os skal gravide vaccineres. Squalen er nu en gang den samme squalen, uanset hvad slags vaccine den er tilsat. Oven i købet en million gange mere squalen end i de amerikanske vacciner den gang?
Hvordan skal man forstå det?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-10-09, 13:04 #4
Les mer: Tema - svineinfluensa
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
06-11-09, 15:58 #5
Nu begynder enkelte danske læger røre på sig offentligt. Ikke underligt, at det er de pensionerede læger, som går til offentligheden først. De risikerer ikke sanktioner og udstødelse for deres åbenmundede ytrings-friheder.
Læger advarer mod bivirkninger af influenza-vaccinen
Læger kritiserer massevaccination• Tak for at du læste mit indlæg.
-
06-11-09, 18:49 #6
De representerer nok salige Ibsens "kompakte majoritet" (i en Folkefiende) bedre enn de selv liker å tenke på.
Men, de gjør jo stikk motsatt av hva det de bør.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-11-09, 06:34 #7
Det er nok mange som er skeptiske til vaksinen men fakta er at det er gjort en vurdering av fagpersonell som mener at fordelene med vaksinen er større en ulempene. At enkelte leger ikke er enig og protesterer offentlig det har vi jo hatt endel av her i Norge også.
Jeg har en oppfordring:
GÅ OG VAKSINER DEG , da blir du ikke syk og kan heller ikke smitte oss som er i en risikogruppe. En annen ting er at blir du syk så hold deg hjemme til du er frisk igjen, dette inbefatter at du IKKE skal gå på butikken og pelle på matvarer i karantene perioden på 7 dager. Dersom folk hadde fulgt anbefallingene ville ikke så mange være syke nå.
Det er helt normalt å få bivirkning av en vaksine og av denne i større grad en andre fordi den inneholder stoffer som skal få igang imunforsvaret slik at man raskt blir imun mot sykdommen. Jeg vil heller ta vaksinen enn å dø av svineriet.
-
07-11-09, 09:54 #8
Klart at det er mange vurderinger som skal gjøres, og det har jo mye med situasjonen vi er i å gjøre.
Den enkelte må gjøre opp for seg og sine.
Men, det er ikke korrekt at man ikke blir syk - og ikke blir smittebærer når man tar vaksinen.
Man kan fint smittes av sykdommen og blir også smittebærer.
Forhåpentlig blir forløpet svakere og kortere - hvis vaksinen holder hva som loves da.
Vaksinering er heller ikke imuniserende har jeg da lest.
Om jeg forstår det rett, så overtar vaksinen den jobben som vårt immunapparat ville gjort - uten å ha gjort jobben med å immunisere oss.
Dagens skolemedisin er etter mitt syn for sterkt inrettet på å knuse isteden for å sette kroppen istand til å takle.
Denne tanken medfører at imunforsvaret settes ut av spill, det er jo den implanterte vaksine som overtar kroppens imunforsvar.
Altså, man saumfarer zoologi og biologi etter gift som kan ta knekken på sykdommer - for så å produsere preparatet syntetisk.
Hadde men lett etter stoffer som hjalp kroppen med like stor styrke, kan de hende man hadde fått et annet syn på hva som er best for kroppen ?
Oppdagelsen av viruset satte kjepper i hjulne for denne arbeidsteori.
Teorien går jo ut på å knuse et uønsket liv - og hvis det u-ønskede ikke har noe liv - hva da ? (virus er ikke levende)
Hvordan skal man knuse et liv som ikke er der ?
Det kan man ikke. Man må vente til det blir liv - og det blir det først når viruset har infisert cellene - og gjort oss syke.
Først da kan vaksiner virke.
Når virus entrer kroppens celler, så tvinger den våre egne celler til å reprodusere seg selv, og det er dette kroppen blir syk av.
Altså, vaksinen virker på den måten at sykdommen får et mildere forløp, men syke blir vi.
Hvis vi blir smittet da.
Så vaksine kan ikke brukes som et sosialt alibi.
Folk som tror de ikke er smittebærere av sykdommen når de er vaksinert kan derfor fungere som nettopp det.Sist endret av Hansen; 07-11-09 kl 11:25 Begrunnelse: Måtte endre for å prøve å klargjøre hva jeg mener.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-11-09, 13:49 #9
Beskyttelsen (mod at udvikle sygdommen når man er smittet med den) indtræder cirka en uge efter, at man er blevet vaccineret. Yngre raske mennesker kan regne med at være beskyttet i 70-90 procent af de tilfælde, hvor de bliver udsat for smitte. Ældre er kun beskyttet i cirka 60 procent af tilfældene, men beskyttelsen mod alvorlige følgesygdomme, hospitalsindlæggelse og dødsfald er noget højere. Man kender ikke beskyttelsesgraden for raske gravide, for børn og for kronisk syge. Lige som man heller ikke kan estimere langtids-bi-virkninger for alle grupper generelt.
Det er som n`Finn siger. Det er ikke sandt, at man ikke kan være smittebærer når man er vaccineret. En vaccineret person kan sagtens blive smittet alligevel. Og smitte andre. Det betyder, at den vaccinerede kan gå med sygdommen i så mildt et forløb, at vedkommende ikke selv er klar over at vedkommende er smittet/syg. Det kan også betyde, at den vaccinerede smittet oplever sygdommen mildt og uden større drama. Desuden er der 10-30% af de vaccinerede, som ikke opnår beskyttelse mod udvikling af sygdommen. For de ældres vedkommende er tallet 40%. Man kan ikke på forhånd vide, hvem er beskyttet af vaccinen, og hvem ikke er det.
At man er vaccineret betyder ikke at man er beskyttet mod smitte og dermed ikke udsætter andre for smittefare i tilfælde at at man selv bliver smittet. Her findes det største oplysnings-"bedrag" man har udsat offentligheden for. Sagesløse, vaccinerede borgere med symptomer tror nu på, at de ikke er smittefarlige - hvis deres eget motiv til at lade sig vaccinere var deres social ansvarlighed. Hvis de tror på, at de ikke kan smitte andre, bare fordi de selv er vaccineret - kommer de til netop at udsætte andre for fare idet de evt. ser bort, helt eller delvis fra sikkerhedsforskrifterne i den tro at der ikke er nogen smittefare (fra dem) på færd. Det er der! De smittede vaccinerede med symptomer, og de de smittede ikke-vaccinerede er lige så "smitsomme" når de først har symptomer, uanset om symptomerne er milde eller voldsomme. Der er ingen forskel.
Ej heller er der forskel mellem de vaccinerede og de ikke-vaccinerede mht. hvor længe man bør anbringe sig selv i "karantæne" når man har grund til at formode, at man er smittet. Og her - Pusen - er 7 dage en alt for kort periode. For at begrænse spredningen af smitte burde man holde sig hjemme mindst 14 dage, eller helst i 21 dage. Men det er noget ganske andet vi får at vide af de politisk styrede sundhedsmyndigheder. Er det så arbejdsmarkedsvilkår som bestemmer her, når vi får at vide, at det er nok at blive hjemme i kun 7-8 dage?
Symptomer på svineinfluenza
Symptomerne på den nye virusstamme ligner almindelige influenzasymptomer: feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, løbende næse, og muskelømhed. Den nye stamme give mere opkastning og diarré end almindelig influenza.
Man skal altså være opmærksom på følgende: Pludselig feber over 38 grader, hoste, hovedpine, ledsmerter, generel træthed og mangel på appetit. Nogle mennesker, der har været smittet med sygdommen, klager desuden over løbende næse, ondt i halsen, kvalme, opkastning og diarré. I tidligere sager har svineinfluenza forårsaget lungebetændelse og åndedrætsbesvær samt forværret kroniske medicinske tilstande.
Smittede mennesker får symptomer i løbet af 5-9 dage eller deromkring. De er smittebærere fra dagen før de første symptomer og frem til ca. 7 dage efter symptomernes fremkomst. Små børn kan være smittebærere i længere tid.
Generelt for voksne (dog ikke alle udviser symptomer efter dag 9):
Dag 1: Infektion
Dag 2: ingen symptomer!
Dag 3: ingen symptomer!
Dag 4 ingen symptomer!
Dag 5: ingen symptomer! Men smitsom!! (inkubationstiden kan være op til 10 dage)
Dag 6: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 7: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 8: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 9: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 10: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 11: influenzasymptomer - og smittende!
Dag 12-13-14-15 - influenzasymptomer - og smittende!
Denne oversigt gælder voksne. Små børn kan være smittebærere i længere tid end voksne. Ovenstående gælder for sygdommen i almindelighed - men kan variere. Typisk antages inkubationstiden at være 5-10 dage. Kilde: http://www.bionyt.dk/svineinfluenza/swineflu.html
Noget andet vigtigt de skriver er, at man IKKE skal bruge håndtørremaskiner på toiletter - de spreder virus. Ifølge en undersøgelse havde folk 3 gange flere bakterier på hænderne efter lufttørring med apparatet end før. Disse håndtørresmaskiner spreder og hvirvler virus op.• Tak for at du læste mit indlæg.
-
13-11-09, 15:03 #10
http://www.aftenposten.no/helse/article3370151.ece
Som jeg leser det, så er det et rent eksperiment.
Så finnes det jo historiske paraleller til slike eksperimenter.
Et slikt eksperiment, vil jo vare livet ut for disse "utvalgte".
Hva fanden tenker de på ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Svineinfluensa og Armour?...
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 20-12-09, 11:55 -
Bivirkninger av Levaxin
Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 07-01-09, 23:47 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10
Svar med sitat

Bokmerker