Er nå på dag to med Cortef.

Øker i følge STTM. Skal nå ha 2,5 mg Cortef i tre dager, så øke til 5 mg i tre dager, så 7,5 mg i tre dager osv. Til jeg når 20mg og så skal jeg eventuelt øke dosen ut fra temperatur.

Akkurat nå føler jeg meg som en grønnsak, orker ingenting. Ligger i senga og på s of aen ganske mye. Jeg orker ikke lyder, film, TV, musikk, støy, problemer med å konsentrere meg. Blir svimmel ganske raskt.

Jeg har stått på 1 grain naturlig tyroksin, Nature-Throid nå i en uke, fordi jeg skulle introdusere Cortef. Er det noen av dere som begynte med Armour etc før dere fikk trøbbel med binyrene, og har erfaringer med når dere kunne begynne å øke tyroksindosen?

Jeg har lest om "thyroid dump" hvor T3 lagrene flommer ut i kroppen etter oppstart med Cortef, og vil nødig ende der med angst, forferdelig hjerteklapp, ekstrem uro med total umulighet for søvn, og som kanskje varer over flere døgn.

Jeg har blitt merkbart dårligere siste dagene, og tror mye av det skyldes mitt lave inntak av tyroksin. Men vil ikke øke for fort av ovennevnte grunn.
Jeg har hatt ekstreme søvnvansker siste halve året, bruker melatonin, men den er foreløpig ingen vidundermedisin. Regner med å stå fast på den lenge. Søvn har jo også mye si for formen! Selv om jeg ikke sover, ligger jeg og hviler mye. Det hjelper, det også.