Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
24-10-09, 06:58 #11
Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?
Jeg jobber bort sukker i mat. Og den finnes skjult i det du tror er bare salt påleggskinke, eller andre ting som smaker godt, det er kamuflert som:
Sukrose, fruktose, glukose (druesukker), laktose (melkesukker), maltose og mannose, sukkerrør, sukkerbete (sukkerroe), sakkarider, enkle sukkerarter, monosakkarider, druesukker, dekstrose, fruktsukker, sammensatte sukkerarter, disakkarider, rørsukker, polysakkarider, oligosakkarider.
Jeg fjerner også kaffe, svart te, fruktjuce og alkohol. Siste fingerbøl med kaffe blir i morgen.
Frokost: havregrøt med glutenfritt havregryn
Lunch: omelett med grønnsaker eller kjøtt, Spiser 3 egg eller mer pr dag, masse næring, K vitaminer osv.
Middag: masse grønnsaker, grov ris naturell eller poteter, kjøtt eller fisk
Mellommåltider:Innimellom spiser jeg avocado, pinjekjerner, diverse grønnsaker i et så rikt omfang som mulig, knuste linfrø (bra fettstoffer), sesamfrø, youghurt naturell (2,5 - 8 % fett), cottage cheese, grov ris naturell blandet med olje og grønnsaker, rester fra middagen, mye havsalt. Noen ganger spiser jeg havsalt og svelger det ned med mye vann.
Drikker: vann og urteteer, rooiboosh, peppermynte, to greske urteteer som heter Dittany og Mountain tea.
Wilson sier at vi skal ligge unna frukt, så jeg gjør det, men det er visst noen man kan spise litt av. Han sier ja til papaya, mango, plommer, pærer, kiwi, epler, noen få druer, kirsebær. Vi skal ligge unna bananer, rosiner, dadler, fiken, appelsiner, og grapefrukt.
Blodsukkeret skal være jevnt, derfor minst mulig sukker og frukt (men det er vel endel sukker i grønnsaker som gulrot, så jeg er litt tvilende til teorien, men har ikke lest boka enda).
Sitat Wilson: What to Eat and Drink
If you suffer from adrenal fatigue, you will do best combining fat, protein and complex carbohydrates (like whole grains) at every meal and snack. This combination helps provide a steady stream of energy throughout the day. It is important to remember that foods that are converted too quickly into energy (like sugary snacks or highly processed foods) will quickly let you down.
Kosttilskudd:selen, D3, mange B-vitaminer (verdiene har økt!), C-vitamin, jern (verdiene har økt!), magnesium, av og til krom og sink, 2 binyreekstrakt pr dag i påvente av Cortef, og Circadin (melatonin) for å få sovehjelp.
Jeg har i går og i dag gått ned til 1 grain Nature-Throid (naturlig tyroksin fra gris). Både fordi jeg regner med å få Cortef fra mandag, og fordi jeg ville se om det hjalp på den vannvittige følelsen av varme på natta.
Legen min er veldig åpen, og sier han vil gjøre alt han kan for å hjelpe meg (når hørte jeg det sist?). Han skal undersøke DHEA, han vet lite om det. Så jeg håper resultatet blir at jeg får det av ham.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker