Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Dosering Armour
Threaded View
-
10-10-09, 13:34 #14
Sv: Dosering Armour
Hei
Jeg begynte med Nature-throid for to uker siden. Før oppstart var jeg på ca 140 mcg levaxin (da hadde jeg en tid i forveien trappet ned fra ca 160 mcg). Først gikk jeg ned til 75 mcg levaxin og begynte med 1 grain NT. Nå har jeg halvert levaxinen (ca 35 mcg) og har begynt med 1,25 grain NT (skal ta 1,5 i løpet av noen dager). I tillegg til alt dette driver jeg med justering av cortef-dosering pga binyrene. Cortef har jeg brukt en måned nå, og synes det har hatt veldig fin effekt (før dette smurte jeg meg med hc-krem). Og så har jeg tenkt å bruke gjennomsnittsteperaturen min for å avgjøre om jeg er på riktig dose med cortef og annen binyrestøtte. Siden jeg har slitt med forkjølelse og lett feber hele tiden fra cortefstart, har jeg ikke målt tempen min før nå i dag.
Etter start av NT kan jeg ikke si jeg har merket så veldig mye. Jeg merker f.eks. aldri noe etter at jeg har tatt en tablett. Nesten så jeg blir litt skuffet når jeg leser at andre har effekt nesten umiddelbart. Men så har jeg vært syk, da.. Men jeg er nok bedre. Bedre konsentrasjon og mindre behov for hvile (om det skyldes cortef eller NT er vanskelig å avgjøre).
Men jeg har blitt så svimmel! Hva det skyldes er jo også vanskelig å avgjøre. Svimmelhet er noe jeg har slitt med i hele sykdomstiden, det har kommet og gått, men jeg har helst forbundet det med binyrene mine. Derfor er jeg litt nervøs for at binyrene mine sliter litt. Nå skal jeg se en ukes tid hva temperaturtesten viser, men jeg mistenker at jeg fremdeles må opp en del på cortefdoseringen. Tingen er at jeg er på høy dose allerede; ca 25 mg. Jeg er jo dame, og ingen stor person (174 cm/58 kg), og jeg er jo redd for å gå for høyt opp med hc. Må si at jeg har ingen symptomer på overdosering av hc. Legen min vil ikke at jeg skal gå høyere enn 20 mg. Jeg vet jo at andre (bla i STTM) oppgir at høyere doser enn 20 er ok.
Vel, det jeg vil med innlegget er vel kanskje mest å lufte litt usikkerhet. Synes dette er en slitsom fase, det å skulle finne riktig nivå på hc og thyroxin. Jeg er ny mht å "kjenne etter på kroppen" som en må lære seg til med denne sykdommen. Noen råd mht hc-dosering (hvordan "kjenne etter") og hvordan tror dere min thyroxindosering vil fungere? Jeg er både nervøs for å øke for fort og for å øke for sakte.
Rufus

Svar med sitat
Bokmerker