Viser søkeresultater 31 til 40 av 74
-
08-10-09, 17:47 #31
Dersom de har det på Kronen Apotek i Oslo så er kanskje det enkleste for meg å gå på apoteket og hente resepten min, og så ringe dette apoteket i Oslo og høre om jeg kan sende den til dem, og at de sender medisinene til meg og at jeg betaler det det koster eller? Håper at det går i alle fall.
Ellers så fatter ikke jeg at det skal være så vanskelig for et apotek å si ting slik de er. Jeg spurte etter Armour i dag og da sa de bare at de skulle ringe når det kom. Og de må da vel vite at det IKKE kommer i det hele tatt, og da kan de vel bare si det da.( ikke stå å lyve meg rett opp i ansiktet)
Kom på at jeg kanskje kan hente resepten min og sende den til disse tyskerne. Det står jo Armour thyroid og legens navn på og kanskje det er nok, eller ? vet ikke helt, men jeg er nokså trett og omtåket i hjernen. Selv forstår jeg en del tysk siden det er så likt norsk, så kanskje de klarer å forstå det?Sist endret av Admin; 08-10-09 kl 18:29 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
-
08-10-09, 17:52 #32
Ok.
Men hvordan skal jeg få legen til å skrive ut resept på et praparat han ikke kjenner til? På nettsidene deres står det at resepten må inneholde navnet Thyroid med sånn registred tradmark r bak.
Kan jeg kreve at legen lager en resept for dette?
Vil de godta en vanlig resept for levaxin?
Tyskere? Forvirret nå.
Det er vel i canada de har dette?Sist endret av Admin; 08-10-09 kl 18:30 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
08-10-09, 18:45 #33
Sv: Apoteket har ikke mer medisin!
I følge mailen jeg fikk tilgang på fra Forest, som er produsenten av Armour - så er vanskene at de ikke får tilgang på råstoff og at produksjonen vil bli helt fin igjen når de bare får det.
Isåfall dette er sant, så er det MYE tull skrevet om denne saken.
Forklaringen K A N være sann - det er iallfall en fellesnevner for det er jo ingen i USA som produserer for tia. Og de produserer jo av samme pulver. Se a det står USP på boksen. Alle merker i USA har dette, for det er kun USP pulveret som er godkjent.
Skal en sende resepten og registreringsfritaket, så send en kopi eller scann den inn på maskinen og mail den.
Så når det gjelder resepter så kan ingen tvinge leger til å skrive ut noe. Det kreves av legen at denne skal stå inne for resepten både fagelig og etisk.
Så det må være for at legen forstår at DU trenger det.
Og da trenger DU og overbevise legen om at DU trenger det.
So ist das lebend.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-09, 10:34 #34
-
09-10-09, 10:38 #35
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-09, 10:46 #36
Det er fandeme hjerteskærende!
Nu er jeg "heldigvis" ikke norsk, så den samlede lægestand her i landet kan rende mig noget så grusomt! Derfor vil jeg (off topic) sige, at med sådanne læger som Cathrins - har vi ikke brug for fjender... Det tangerer en tortur og helse-ødelæggende lægepraksis. Menneskesynet er i bund og lægeetik ligeså! Denne læge og alle som ligner ham - er himmelråbende dårlige mennesker!
Man burde simpelt hen ikke have lov til at være uvidende når man er læge, da lægernes uvidenhed slår flere ihjel end alle verdens samlede krige tilsammen. De skulle skamme sig!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-09, 11:30 #37
Hei Anisa

Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg har skrevet:
De venter på Erfa, men vet ikke når eller om den kommer.
Cathrin skriver "dersom de har det på Kronen" og det er ikke det samme. Jeg ønsker ikke å gi falskt håp til de som er tomme for medisin og sårt venter på den.
Takk for tilbakemeldingen slik at vi fikk oppklart dette.
-
09-10-09, 12:11 #38
De hadde det ikke på Kronen , men sier at de får det om noen mnd, noe som i alle fall er for sent for meg. Da har nok naturen gått sin gang for å si det slik.
-
09-10-09, 19:01 #39
Medisinen heter Thyroid, og har alltid gjort det.
Erfa får man bare ved å få en resept på "Thyroid".
Jeg tipper at en resept på Armour ikke duger (enda det skal hete "Armour Thyroid")
Thyroid fra kanada fra Erfa er helt lik den gode gamle Armour, men den forest laget nå siden i våres har 47,5mg cellulose og 2,7mg dextrin mot omvendt. en del pasienter har dårlig effekt av Armour Thyroid med cellulosen, mens andre ikke merker noe. Men nå fins det ikke å oppdrive heller.
Apoteket kan vente og vente, men de får ikke.
Det firmaet i tyskland, det er et alminnelig internasjonalt apotek, som driver bare med sjeldne og ikke-registrerte medisiner som Thyroid og alt mulig annet, hver dag. det fins masse sånne medisiner. Bare at vi ikke har hørt om internasjonale apotek her i Norge. Her er det apotekgrossistene som gjør sånt, skaffer sjeldne elelr uregistrerte medisiner.
Si til legen at mange mange medisiner i daglig bruk ikke er registretrte i lille Norge. Slik som hydrocortison, thyroxin-natrium uten laktose, narcanti er avregistrert, jectofer, fortecortin, og masse medisiner de bruker daglig på sykehus er også på registreringsfritak.
Det fins registreringsfritak, og godkjenningsfritak. Registreringsfritak er når rettighetsinnehaveren ikke gidder å betale en femsifret sum til staten for å stå registrert samt å stå i Felleskatalogen hvert år. Da er medisnen sentralt godkjent i europa. Gogkjenningsfritak er når det er samme pluss at det ikke er sentralt godkjent i europa.
Skjemaene for resepten som er registreringsfritaksøknaden, ligger blant annet på www.legemiddelsiden.no og det står en forklaring, samt på www.legemiddelverket.no http://www.legemiddelverket.no/templ...y=CopyToMedecs
Sjekker legen H03 på www.legemiddelsiden.no, så står Armour Thyroid der øverst på siden.
Bare at det nå heter bare Thyroid og er å få via internasjonalt apotek, for eksempel den i tyskland. Idis apotek i england har den også men tyskland passer oss bra siden de svarer.
forresten så er Thyroid registrert og tillatt i danmark, men Glostrup apotek laget det i en begrenset periode til en klinikk som drev med overvektog det fins ikke lenger, men det var ikke noe problem å få det godkjent åpenbart.
Og det har nummer og tillatelse og lages i Holland, de laget både tabletter og daglig lager mange apotek kapsler. bare det at vi ikek har lykkes å få epostkontakt med noen apotek. Kostet ca 14 euro for 100 kapsler. Men vi må få tak i en lege som er hollandsk eller er fra holland.
Var det ikke en her på forumet som bodee flere år i holland og nå er tilbake hit? Burde maile henne for å få kontakt med et apotek slik at noen kan prøve det. Heter thyroïdum der.
http://hypomaarniethappy.nl/ klikk på medicatie http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm her står både telefonnummeret og faxnummeret til Rivieren apotek: http://www.hypomaarniethappy.nl/hypo_herzien.htm her står registreringsnummeret til thyreoïdum http://www.hypomaarniethappy.nl/Dier...0Nederland.htm
De har flere ting å laste ned på hjemmesiden sin, f.eks http://www.hypomaarniethappy.nl/files/armour2.jpg som er USP (United States Pharmacopeia, vi har europeisk pharmacopeia) krav til Thyroid og http://www.hypomaarniethappy.nl/files/armour3.jpg http://www.hypomaarniethappy.nl/file...m_capsules.pdf
(jeg nevner det hollandske/danske thyreoïdum fordi det er europeisk og kanskje et alternativ for noen hvor legen foretrekker noe godkjent i europa og Danmark og laget i Danmark. Pulveret kommer fra Amager i København.)
Håper dette hjelper.
nora
-
09-10-09, 22:43 #40

Mye bra Info, Nora!
Lignende tråder
-
medisin
Av sanro i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 18-08-09, 21:45 -
Armour er ikke alternativ medisin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 16Siste melding: 08-09-07, 19:10 -
medisin spm og T3-spm
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 24-05-06, 17:13 -
Ny slow-release T3 medisin
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 20-08-05, 10:43
Svar med sitat

Bokmerker