Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Smerter og fysioterapi
Threaded View
-
15-03-07, 20:52 #8
Kjære Anne Ma
Jeg går til fysioterapeut en gang i uka i to uker i trekk, tredje uka går jeg en gang til manuell terapeut - den siste pga en "låsning" i den ene siden av ryggen. Så trener jeg så ofte jeg kan (1-5 ganger i uka) tilrettelagte øvelser av fysioterapeut og manuell terapeut. Så går jeg til gruppetrim to ganger i uka.
Alt sammen er gruelig smertefullt, men det er faktisk mer smertefullt å la være. F.eks. så dovner armene mine bort hele nattet, det er faktisk grusomt smertefullt. Og "låsnings"-punktet i ryggen holder det av og til på å gå krampe i, mer når jeg ikke får trent. Og all frysinga gir også veldig smerter. Så alt i alt, etter noen år nå, så blir det nok littegranne mindre smerter med behandling og trening.
Og det med energi-mangel, vet jeg jo så godt. Noen ganger klarer jeg ingenting, bare ligger på en benk dernede til jeg må gå hjem igjen. Andre ganger klarer jeg mer enn jeg trodde jeg klarte. Det er vel i alle fall ganske sikkert at det eneste tidspunktet jeg våkner i løpet av døgnet, er etter at jeg har trent en halv times tid - og så fremover kanskje maks i 2 timer. Så er det i koma igjen ;)
Og så hjelper jo trening litt på vekta da, og på å få ting rundt i kroppen, siden stoffskiftet mitt ikke er istand til å utføre den jobben - ja, dette må jeg jo tro på.
Jeg har forsøkt yoga. Det var grusomt, grusomt. Ã… begynne å strekke i de stive og vonde musklene. Etter hver gang, var jeg kanskje littegrann bedre, men det varte ikke så lenge. Og så har jeg jo null balanse, så dette var i alle fall ikke noe for meg.
Forresten, hvis du som meg har slike stive, vonde muskler, så er det utrolig viktig å strekke ut etter at du har "trimmet" ;)
Ikke gi opp, kjære venn! Men kanskje du må finne på en form for mosjon/trening som er litt morsom. Du kan jo være med meg på Linedance f.eks.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Smerter i knærne
Av Bille i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 22Siste melding: 23-07-11, 10:02 -
smerter i underlivet..
Av evonnove i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 0Siste melding: 20-10-08, 22:46 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Får psykomotorisk fysioterapi-andre som har prøvd?
Av Tor i forumet Alternativ behandlingSvar: 4Siste melding: 24-10-07, 15:21 -
Smerter og fysioterapi
Av Anne Ma i forumet Alternativ behandlingSvar: 15Siste melding: 22-03-07, 23:03

Svar med sitat
Bokmerker