Ja, jeg svulmet opp på den måten når jeg begynte på levaxin dengang, faktisk.
Noen skrev på thyroid.about.com forumet at legen hennes sa det samme. Og kona hans svulmet opp på Armour Thyroid og etter ett år plutselig så slapp det og det har vært borte siden. Hr noe med utrenskning å gjøre uten at jeg kan forklare det.
Hos meg sslapp det først når jeg spiste glutenfritt et par år siden. kanskjefordi stoffskiftemedisinene endelig funket.

Det med Armour, og allergi, det er jo ikke noe vesensforskjellig fra pølser. Har aldri hørt om allergi mot svinekjøtt, men jeg utelukker det ikke.
Det har vært et par på forumene som fikk økt anti-TPO på Armour Thyroid men de gikk så ned igjen på syntetisk thyroxin. Leste det på thyroid.about.com forumet, UK forumet, og du kan jo stille spørsmålet der igjen for å få svar direkte.

Hvis du ikke tåler sstore nok doser levaxin, så er det verdt å se på hva ferritin er. Det har vært mange hvor problemet lå i en fov ferritin. Under 50 er for lavt for vårt bruk. (enda referanseområdet går ned til 12 eller 15) .
har vært mange postinger om dette og det stemmer i praksis bra. Altså, ferritin minst 50-70.

nora